رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی از انگیزه ترور ملک فیصل گفت

به گزارش وبلاگ یاهو، رئیس سابق اطلاعات عربستان فاش کرد که انگیزه قاتل از ترور پدرش (ملک فیصل) در سال 1975 میلادی مسائل فردی بود، اما در عین حال بعضی از دلایل این انگیزه به سیاست های او نیز مرتبط بود.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی از انگیزه ترور ملک فیصل گفت

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ یاهو، ترکی الفیصل طی سخنانی در برنامه اللیوان شبکه عربی روتانا ، جزئیات جدیدی درباره ترور پدرش ملک فیصل بن عبدالعزیز را فاش کرد و گفت: بنابر تاکید ملک خالد بن عبدالعزیز موظف در انجام تحقیقات برای ترور ملک فیصل شدم و در آن موقع ما با همه منابع موجود در داخل و خارج کشور تماس برقرار کردیم.

رئیس پیشین اطلاعات عربستان اضافه نمود: شاهزاده نایف بن عبدالعزیز وزیر وقت کشور و عمر شمس مدیر اطلاعات وقت، در این تحقیقات شرکت داشتند و ارتباط با دستگاه های خارجی که در همه زمینه ها با عربستان رابطه داشتند، برقرار شد.

این شاهزاده سعودی اضافه نمود که پس از 2 ماه آنالیز و تحقیقات داخلی و خارجی به این نتیجه رسیدند که ترور ملک فیصل یک عمل فردی بوده و هیچ طرف خارجی در این ترور دخالت نداشته است.

فیصل در پاسخ به سوالی درباره اطلاعات قبلی در مورد عملیات ترور دفتر ارتباطات خارجی عربستان که در آن موقع در آنجا کار می کرد، تاکید نمود که در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارد.

وی به این پرسش که آیا انگیزه های فردی برای ترور ملک فیصل مربوط به سیاست های وی بوده یا مسائل شخصی، پاسخ داد که جدایی بین این دو بسیار سخت است، زیرا بعضی مربوط به مسائل شخصی و بعضی از آن ها مربوط به سیاست های ملک فیصل بود.

ترکی الفیصل با ذکر خاطراتی از پدرش و زندگی او و تاثیرش بر وی، مشارکت ملک عبدالعزیز در تاسیس دولت و متحد کردن کشور در در زمانی که جوان بود را یاد آور شد و گفت: اولین نبردی که ملک فیصل با پدرش عبدالعزیز در آن شرکت داشت، او 11 ساله بوده است و بعد از اینکه جنگ انتها یافت، او سر خود را روی صخره ای بر زمین گذاشت و خوابید و این شیرین ترین خواب زندگی اش بود.

در 25 مارس 1975 در حالی که ملک فیصل، عبدالمطلب الکاظمی وزیر نفت کویت را در دفتر کارش در دربار به حضور پذیرفته بود، از سوی پسر برادرش شاهزاده فیصل بن مساعد بن عبدالعزیز آل سعود مورد سوء قصد نهاده شد و با ضرب گلوله که یکی از آن ها به قلبش اصابت نموده بود، ترور شد و درگذشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی از انگیزه ترور ملک فیصل گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی از انگیزه ترور ملک فیصل گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید