اشکانی: در فوتبال که نصف کشتی برخورد ندارد، لیگ برتر پُر از کرونا شد، بازگشت دوباره نوری به کشتی سخت است

به گزارش وبلاگ یاهو، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت که با شرایط موجود و شیوع دوباره ویروس کرونا بهتر است لیگ های کشتی برگزار نشود.

اشکانی: در فوتبال که نصف کشتی برخورد ندارد، لیگ برتر پُر از کرونا شد، بازگشت دوباره نوری به کشتی سخت است

علی اشکانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ یاهو در مورد اینکه چقدر امکان برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در شرایط موجود برای فدراسیون کشتی وجود دارد، گفت: در این شرایط لیگ برگزار نشود بهتر است. الان در لیگ فوتبال مسابقات را انجام می دهند که نصف کشتی هم برخورد ندارد، اما این مسائل به وجود آمده و هر روز تعداد مبتلایان به کرونا در فوتبال بیشتر از قبل می شود. در کشتی ضربان قلب آنقدر بالا می رود که نزدیک 200 می شود. کشتی نیاز به اکسیژن زیاد دارد و همین موضوع سبب می شود که کشتی گیر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسابقات قرار است در سالن برگزار شود، در نتیجه جدا از مبارزه ای بودن و شکل مسابقه کشتی، باید کل فضای سالن را از نظر ایمنی و امنیت جسمی کشتی گیر مدنظر قرار داد. اگر فقط یک نفر ناقل باشد، به خاطر ارتباط نزدیک کشتی گیر، ریه ها درگیر می شود و احتمال ابتلا به بیماری خیلی بیشتر خواهد شد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به بیماری ملی پوش 87 کیلوگرم به کرونا، شرح داد: حسین نوری به سختی بیمار شد و روزهای سختی را پشت سر گذاشت و بازگشت دوباره اش به کشتی خیلی سخت خواهد بود. نباید منابع انسانی مان را در معرض خطر قرار دهیم. یک نفر هم که درگیر شود، جایگزین کردن او سخت می شود. این نظر شخصی من است که لیگ را بگذاریم برای زمانی دیگر. شاید به لحاظ مالی، خسارتی که از عدم برگزاری لیگ وارد می شود، موضوع قابل جبران باشد ولی به لحاظ جانی قطعا قابل جبران نیست.

اشکانی در مورد اینکه چقدر می شود روی تصمیم اخیر اتحادیه جهانی برای برگزاری مسابقات جهانی 2020 حساب کرد، گفت: آنها هم اگر این وضع پیش برود، بعید است مسابقه ای برگزار کنند. کشتی سال هاست در معرض حذف از المپیک واقع شده است و اگر به خاطر کرونا و در حین مسابقه قربانی داشته باشد، خیلی برای این رشته بد خواهد شد. ضمن اینکه اگر اوضاع در دیگر کشورها به لحاظ کنترل کرونا خوب پیش برود و بخواهند مسابقات را برگزار کنند، فکر می کنم محدودیت هایی برای ایران و کشورهایی که همچنان آمار ابتلا و مرگ و میرشان از این ویروس زیاد است، در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با او در مورد حضور در لیگ صحبت شده است، گفت: با یک تیم به صورت ضمنی صحبت کردیم اما دیدم در این موقعیت کنار باشم، بهتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اشکانی: در فوتبال که نصف کشتی برخورد ندارد، لیگ برتر پُر از کرونا شد، بازگشت دوباره نوری به کشتی سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکانی: در فوتبال که نصف کشتی برخورد ندارد، لیگ برتر پُر از کرونا شد، بازگشت دوباره نوری به کشتی سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید