اینتل: کمبود پردازنده و کارت گرافیک تا 2023 ادامه خواهد داشت

به گزارش وبلاگ یاهو، صنعت بازی های ویدیویی همچون بسیاری از دیگر صنایع، از کمبود تراشه های سمی کنداکتور در سراسر دنیا که باعث کمبود پردازنده و کارت های گرافیک می شوند، تحت تاثیر قرار گرفته است. در کنار این قطعه ها، کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز با کمبود فراوری روبرو شده اند. اگرچه شرکت هایی نظیر توشیبا و فاکس کان از انتها این بحران تا سال 2022 میلادی خبر داده اند اما بعضی نظیر اینتل مخالف این قضیه هستند.

اینتل: کمبود پردازنده و کارت گرافیک تا 2023 ادامه خواهد داشت

در مصاحبه ای با CNBC، مدیر عامل این شرکت، پت گلسینگر، ادعا نموده که در حالی که شرایط به تدریج بهبود خواهد یافت، ممکن است چندین سال طول بکشد تا به طور کامل حل گردد. او اعلام کرد:

این برخلاف اظهارات اخیر لیزا سو، مدیرعامل AMD است که اعلام نموده انتظار دارد در نیمه دوم سال 2022 شاهد افزایش عرضه باشد. پس از همه گیری ویروس کرونا، در حالی که اعمال اقدامات فاصله گذاری اجتماعی به وسیله کشورها انجام می شد، زنجیره های تامین کالا دچار مشکل و از طرفی تقاضای چشمگیری برای کنسول های بازی ایجاد شد.

بعلاوه در ماه سپتامبر فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، اعلام کرد که مسائل فعلی عرضه کنسول تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. او فکر می نماید که کمبود تراشه تنها چیزی نیست که فرایند عرضه کنسول ها را برای مایکروسافت مختل نموده است. در ادامه صحبت های او در این باره آمده است:

از زمان عرضه کنسول های نسل نهمی، کمبود این دستگاه ها تبدیل به یک معظل جدی شده است. پیش از این رئیس بخش اقتصادی شرکت سونی، هیروکی توتوکی نیز اعلام نموده بود که مشکل عرضه کنسول ها تا خاتمه امسال برقرار خواهد بود و حتی با افزایش فراوری نیز نمی توانند تقاضای جامعه را پاسخ دهند. این مشکل به حدی بزرگ است که دیجی تایمز در گزارشی خبر از بازطراحی کنسول پلی استیشن 5 در سال آینده میلادی داد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینتل: کمبود پردازنده و کارت گرافیک تا 2023 ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل: کمبود پردازنده و کارت گرافیک تا 2023 ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید