ترخیص خودرو های وارداتی قیمت ها را می شکند؟

به گزارش وبلاگ یاهو، یک فعال صنعت خودرو معتقد است، ترخیص خودرو های دپو شده در گمرک تاثیری در کاهش قیمت خودرو ها خصوصا آن هایی که قیمت زیر 200 تا 300 میلیون تومان دارند، نخواهد داشت.

ترخیص خودرو های وارداتی قیمت ها را می شکند؟

به گزارش، بابک کریمخان ، با اشاره به تصمیماتی که برای ترخیص خودرو های وارداتی دپو شده در گمرکات گرفته شده، اظهار کرد: بعید است ترخیص این خودرو ها تاثیری روی کاهش قیمت خودرو ها در بازار داخل داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی درباره خودرو های وارداتی صحبت می کنیم باید به کلاس خودرو نیز توجه کنیم که بعضی از آن ها خودرو های لاکچری هستند که مصرف کننده خود را دارند و ممکن است تاثیر محدودی روی قیمت این نوع خودرو ها داشته باشد.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان کشور، ترخیص خودرو های وارداتی روی قیمت خودرو های کلاس معمولی که قشر عادی جامعه از آن استفاده دارند و قیمت زیر 200 تا 300 میلیون تومان دارد، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آزاد شدن واردات خودرو به شکست انحصار خودرو در داخل و کاهش قیمت ها یاری می نماید یا نه نیز گفت: وقتی درباره قیمت خودرو های داخلی صبحت می کنیم باید یکسری واقعیت ها را ببینیم و اینکه اگر بخواهیم همین خودرو ها را از کشور های دیگر وارد کنیم، قیمت تمام شده آن ها چقدر خواهد شد.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به اینکه قیمت خودرو های معمولی داخلی به طور میانگین بین شش تا 12 هزار دلار است، مطرح نمود: اگر بخواهیم همین خودرو ها را با دلار 13 تا 15 هزار تومان وارد کنیم، خودرو هایی مانند پراید بیش از 78 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. به علاوه هزینه حمل و نقل، گمرک ... نیز به این ارقام اضافه می گردد و ممکن است به نزدیک 100 میلیون تومان برسد.

وی گفت: آنچه باعث می گردد قیمت خودرو های داخلی بالا به نظر برسد، کاهش ارزش پول است و نباید این نکته را نادیده بگیریم.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترخیص خودرو های وارداتی قیمت ها را می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترخیص خودرو های وارداتی قیمت ها را می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید