ملودی مخوف یک سیاه چاله بزرگ ، این صدای ترسناک را بشنوید

به گزارش وبلاگ یاهو، تقریبا تمامی مواردی که درباره فضا مطرح می گردد، حول جنبه های بصری آن می گردد، اما کیهان پر از اصوات گوناگون هم هست.

ملودی مخوف یک سیاه چاله بزرگ ، این صدای ترسناک را بشنوید

به گزارش وبلاگ یاهو و به نقل از روزنامه سان، ناسا اکنون صدای ترسناک یک سیاه چاله را منتشر کرده است. این صدای مخوف از یک غول بزرگ می آید که بیش از 200 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

ناسا این صدا را با استفاده از امواج صوتی مختلف و داده های هوشمندانه جمع آوری کرده است.

ناسا در توییتی نوشت: این تصور غلط که در فضا صدا وجود ندارد، به این دلیل است که بیشتر فضا خلأ است و راهی برای حرکت امواج صوتی فراهم نمی کند. یک خوشه کهکشانی آنقدر گاز دارد که ما صدای واقعی را دریافت کرده ایم.

سیاه چاله مورد بحث در مرکز یک خوشه کهکشانی به نام پرسئوس قرار گرفته است.

در سال 2003، اخترشناسان متوجه شدند که امواج فشاری که از طریق سیاه چاله منفجر می شوند، موج هایی در گاز داغ خوشه ایجاد می کنند که می تواند به یک صدا تبدیل شود. با این حال، ما انسان ها قادر به شنیدن آن نیستیم.

بنابراین متخصصان آن را در فرآیندی به نام sonification تبدیل کرده اند تا صدای عجیبی را که امروز در برابر ما قرار گرفته است تولید کند.

ناسا در این رابطه گفت: روش دیگری برای بیان این موضوع این است که صدای آنها 144 کوادریلیون و 288 کوادریلیون برابر بیشتر از فرکانس اصلی آنها شنیده می شود.

توضیح آنکه کوادریلیون عددی است معادل 10 به توان 24.

برای شنیدن صدای این سیاه چاله اینجا را کلیک کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ملودی مخوف یک سیاه چاله بزرگ ، این صدای ترسناک را بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملودی مخوف یک سیاه چاله بزرگ ، این صدای ترسناک را بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید