16 تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

به گزارش وبلاگ یاهو، افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان به نوع لوازم آرایش و شیوه آرایش کردن شما بستگی دارد. تابستان فصل گرما و عرق ریختن است و از همین رو بهتر است استفاده از رژ لب های چسبنده، کرم پودرهای چرب و سایه براق را کنار بگذارید و متناسب با این فصل آرایش کنید. اما برای ماندگاری آرایش در تابستان چه باید کرد؟ آیا چیزی در خصوص تکنیک های افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما می دانید؟ تکنیک آرایشگران برای ماندگاری آرایش در تابستان چیست؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با روش های افزایش ماندگاری آرایش در هوای گرم آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص نحوه آرایش صورت در فصل تابستان پاسخ خواهیم داد.

16 تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

تکنیک هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما

تابستان یکی از مجذوب نماینده ترین فصل ها برای پوشیدن لباس های رنگی و امتحان کردن آرایش فانتزی است. اما با گرم شدن هوا قطعاً روتین شما در تابستان کاربردی نخواهد بود. گرم شدن هوا در تابستان موجب می گردد تا ماندگاری آرایش کاهش پیدا کند و پوست صورت شما دائماً چرب براق گردد. اما برای ماندگاری بیشتر آرایش در تابستان چه باید کرد؟ در ادامه می توانید با تکنیک هایی برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما آشنا شوید.

1- از مرطوب نماینده بدون چربی بهره ببرید

حتماً می دانید که استفاده از مرطوب نماینده در تمام فصول سال الزامی است. اما با آغاز گرما و فصل تابستان باید از یک مرطوب نماینده فاقد چربی بهره ببرید. این کار موجب می گردد تا پوست شما در طول روز کمتر چرب گردد و آرایش شما زود از روی صورت پاک نگردد.

2- به جای استفاده از انگشت از اسفنج آرایشی بهره ببرید

برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما بهتر است از کرم زدن با نوک انگشتان اجتناب کنید، این کار موجب تحریک پوست و چرب شدن آن می گردد. بهتر است برای استفاده از ضد آفتاب و کرم پودر از یک اسفنج آرایشی بهره ببرید. برای این کار اسفنج را کمی نم دار کنید. سپس با ضرباتی آرامی آغاز به پخش کردن کرم روی پوستتان کنید.

3- استفاده از پرایمر را نباید فراموش کنید

استفاده از پرایمر یکی از برترین روش ها برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما است. بعد از استفاده از مرطوب نماینده روی پوست، مقداری پرایمر به پوستتان بزنید. پرایمر موجب می گردد تا آرایش شما حالت طبیعی تری روی پوست داشته باشد و عیوب صورت را بهتر می پوشاند. از طرف دیگر پرایمر زدن موجب افزایش ماندگاری آرایش شما می گردد و به مجذوب نمایندهیت پوستتان یاری می نماید.

4-در تابستان کمتر آرایش کنید

تابستان فصل استفاده از کرم پودرهای سنگین و سایه چشم های چند رنگ و براق نیست. اگر می خواهید به سلامت پوستتان یاری کنید و در طول تابستان همواره چهره مجذوب نمایندهی داشته باشید، بهتر است در این فصل کمتر آرایش کنید. استفاده از ، هایلایتر، یک ریمل ضد آب و یک رژ لب 24 ساعته می تواند به شما یاری کند تا هم چهره زیبا و بدون نقصی داشته باشید و هم دیگر نگران خراب شدن آرایشتان نباشید.

5- به هیچ عنوان از آرایش براق استفاده نکنید

استفاده از کرم های براق، سایه چشم براق و رژ لب براق به هیچ عنوان برای تابستان مناسب نیست. سعی کنید در فصل تابستان از هر چیزی که درخشان و براق است دوری کنید. از آنجایی که با گرم شدن هوا عرق کردن به میزان پوستتان را براق می نماید، باید در هوای گرم تنها از آرایش مات بهره ببرید.

6- از پرایمر دور چشم بهره ببرید

برای افزایش ماندگاری سایه چشم در تابستان، قبل از سایه زدن مقداری پرایمر روی پلک ها بزنید. این کار مانع چروک شدن پوست اطراف چشم و ریختن سایه می گردد. توجه داشته باشید که قبل از آرایش چشم ها از استفاده نکنید. این کار موجب می گردد تا ماندگاری آرایش شما کاهش پیدا کند.

7- به جای رژگونه پودری از تینت بهره ببرید

برای ماندگاری آرایش در فصل تابستان به جای رژ گونه پودری از تینت گونه یا رژگونه های کرمی بهره ببرید. این کرم ها ظاهر طبیعی تر و مجذوب نماینده تری به صورت می بخشند و ماندگاری بیشتری دارند.

8- از رنگ های شاد در آرایشتان بهره ببرید

در تابستان به جای این که از آرایش غلیظ و زیاد بهره ببرید، سعی کنید کمی متفاوت تر و مجذوب نماینده تر از همواره آرایش کنید. برای پشت چشم ها می توانید از یک خط چشم رنگی بهره ببرید. رژ لب قرمز و فانتزی به لب هایتان بزنید و به جای این که حجم زیادی کرم پودر بهره ببرید، با این روش چهره تان را مجذوب نماینده تر کنید.

9- از کاغذهای ضد چربی پوست بهره ببرید

اگر پوست شما چرب باشد و یا شدت گرمای هوا زیاد باشد، احتمالاً از هر ترفندی هم بهره ببرید، باز هم صورتتان چرب به نظر می رسد. بهتر است یک بسته کاغذ ضد چربی در کیفتان داشته باشید و هر چند ساعت یک بار آن را روی پیشانی، بینی و گونه هایتان فشار دهید. این کار موجب جذب چربی پوست می گردد. می توانید برای این که ظاهر آرایشتان خراب نگردد، مقداری پنکیک روی پوست بزنید و دوباره آرایشتان را اصلاح کنید.

10- از بالم لب به جای رژ لب بهره ببرید

در تابستان بهتر است قید رژ لب های معمولی را بزنید. این رژ لب ها خیلی زود پخش می شوند و ظاهر آرایش شما را خراب می نمایند. در صورتی که دوست ندارید از رژ لب های 24 ساعته بهره ببرید، می توانید با استفاده از مقداری ظاهری زیبا و درخشان به لب هایتان ببخشید.

11- از لوازم آرایش 24 ساعته بهره ببرید

اگر قرار است در جایی حضور داشته باشید که واقعاً نمی خواهید آرایشتان خراب گردد، پیشنهاد می گردد از لوازم آرایش 24 ساعته بهره ببرید. خط چشم 24 ساعته، ریمل 24 ساعته و رژ لب 24 ساعته برترین گزینه ها برای حفظ ظاهر مجذوب نماینده شما در فصل تابستان هستند.

12- از اسپری های فیکس نماینده بهره ببرید

مهم ترین تکنیک آرایشگران برای ماندگاری آرایش در تابستان استفاده از اسپری های فیکس نماینده است. اگر بعد از اتمام آرایش مقداری اسپری فیکساتور روی صورتتان بپاشید، آرایش شما بسیار ماندگار خواهد شد و به هیچ عنوان تغییر شکل نخواهد داد. این اسپری ها به خصوص برای ماندگاری آرایش عروس در تابستان و استفاده در مراسم عروسی و جشن ها گزینه فوق العاده ای است.

13- از پنکیک بهره ببرید

پنکیک حالت پودری دارد و همین موضوع موجب می گردد تا رطوبت اضافی پوست را به خود جذب کند و ظاهر بهتری به پوستتان ببخشد. اگر پوستتان چرب و براق می گردد، بهتر است روی آرایشتان مقداری پنکیک بزنید تا ماندگار آن را افزایش دهد.

14- برای افزایش ماندگاری رژ لب از پودر فیکس بهره ببرید

رژ لب احتمالاً اولین قسمت آرایش است که با مقداری غذا خوردن، عرق کردن و یا حتی حرف زدن پخش می گردد. برای افزایش ماندگار رژ لب و بعلاوه مات شدن ظاهر آن می توانید یک برس آرایشی را در پودر فیکس بزنید و آن را به صورت مستقیم یا از روی دستمال روی لب ها بزنید. در سرانجام پودر اضافه را پاک کنید و ببینید که رژ لب شما چقدر ماندگارتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش عملی رژلب زدن مرحله به مرحله

15- به جای کرم پودر از ضد آفتاب بهره ببرید

یکی از روش های ماندگاری آرایش در تابستان و مجذوب نماینده تر شدن چهره شما در گرما استفاده از رنگی به جای کرم پودر است. با گرم شدن هوا کرم پودر را کنار بگذارید و یک ضد آفتاب باکیفیت بخرید. برای استفاده از ضد آفتاب ابتدا از و پرایمر برای زیرسازی پوست بهره ببرید و بعد ضد آفتاب را روی پوستتان بزنید.

16- از کرم اتوبرنز بهره ببرید

اگر دوست دارید در فصل گرما کمی پوستتان برنزه تر به نظر برسد، بهتر است به جای کرم پودر از کرم های اتوبرنز بهره ببرید. این کرم ها ظاهری طبیعی و زیبا به پوست می بخشند و موجب می شوند تا چهره شما جوان تر و مجذوب نماینده تر به نظر برسد.

سوالات متداول

برای ماندگاری آرایش در تابستان چه باید کرد؟

برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل گرما بهتر است قبل از آرایش از مرطوب نماینده و پرایمر استفاده کند. آرایشتان را سبک تر کنید و از لوازم آرایش ضد آب و بعلاوه فیکساتور بهره ببرید.

برترین روش برای ثابت کردن آرایش در فصل گرما چیست؟

استفاده از پرایمر قبل از آرایش و استفاده از فیکساتور بعد از آرایش بهتری راه برای داشتن آرایش ماندگار در فصل تابستان است.

نحوه آرایش صورت در فصل تابستان چه تفاوتی با زمستان دارد؟

گرم شدن هوا در تابستان موجب می گردد تا ماندگاری آرایش کاهش پیدا کند و پوست صورت شما دائماً چرب براق گردد. استفاده از کرم های براق، سایه چشم براق و رژ لب براق به هیچ عنوان برای تابستان مناسب نیست. سعی کنید در فصل تابستان بیشتر از آرایش سبک و مات بهره ببرید.

منابع: goodhousekeeping، thethings

منبع: افق کوروش

به "16 تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 تکنیک آرایشگران برای افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید