آخرین اخبار از تنگه هرمز ، هشدار برای خسارت های احتمالی

به گزارش وبلاگ یاهو، سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین شرایط جوی تنگه هرمز و خلیج فارس اطلاعیه ای صادر کرد و هشدارهای لازم را داد.

آخرین اخبار از تنگه هرمز ، هشدار برای خسارت های احتمالی

به گزارش وبلاگ یاهو، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید حداکثر 32 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و 2 تا 3 متر در نواحی فراساحل اطلاع داد.

این مخاطرات جوی از صبح تا عصر روز آدینه (7 بهمن) در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و بوشهر مورد انتظار است.

براثر این شرایط جوی احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب آن اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت های دریایی در سواحل و فراسواحل را توصیه می نماید.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین اخبار از تنگه هرمز ، هشدار برای خسارت های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از تنگه هرمز ، هشدار برای خسارت های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید