انتشار قصه های دریایی پاتریک اوبرین برای اولین بار

به گزارش وبلاگ یاهو، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، 80 سال پس از نوشته شدن داستان های کوتاهی از این نویسنده، این آثار برای اولین بار در یک کتاب به دست چاپ سپرده می شوند.

انتشار قصه های دریایی پاتریک اوبرین برای اولین بار

سه قصه از داستان های کوتاه پاتریک اوبرین که درباره ماهیگیری، رفتن به شکار کوسه و قایقرانی در دریای پاسیفیک شمالی است، برای اولین بار در صدمین سالروز تولد این نویسنده منتشر می شوند.

داستان های عدم ها و صلیب ها، کمپانی دو و هیچ سارق دریایی این روزها در اواخر دهه 1930 در نشریه سالانه آکسفورد برای پسرها با نام مستعار منتشر شده بودند. این داستان ها پس از آن دیگر به دست چاپ سپرده نشدند. اوبرین که برای نوشتن مرشد و فرمانده شهرتی دنیای دارد، در این داستان ها برای اولین بار دو شخصیت جک و استفن را خلق نموده و بعد آنها را در مرکز مجموعه 21 جلدی کتاب هایش قرار داده است.

به گفته بیوگرافی نویس اوبرین او در نویسندگی اش ابتدا بیشتر بر رابطه انسان با حیوانات تمرکز می کرد و در این داستان ها که بیشتر با توجه به دریا نوشته شده اند او دو شخصیت کاملا متفاوت یکی ایرلندی و دیگری اسکاتلندی را که از نظر ظاهر نیز با هم بسیار متفاوت هستند، به عنوان دو دوست معرفی می نماید.

هارپر کالینز ناشر کتاب های پاتریک اوبرین این سه قصه را به صورت الکترونیکی و آنلاین در تاریخ 4 دسامبر در دسترس علاقه مندان قرار می دهد. چاپ جدیدی از کتاب جاده ای به سمرقند از همین نویسنده همراه با این سه قصه نیز قرار است در فوریه پیش روی منتشر گردد.

کریس اسمیت ویراستار آثار اوبرین در هارپرکالینز تصویر زندگی روی عرشه کشتی، چشم اندازها، دریا و شخصیت های دریایی خلق شده توسط اوبرین را درخشان خواند.

پاتریک اوبرین در سال 2000 درگذشت. از آثار او بیش از 14 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

پاتریک اوبرین 12 دسامبر 1914 در بریتانیا به دنیا آمد و برای نوشتن مجموعه ای از داستان هایی که شخصیت هایشان دو ناوی هستند که در جنگ های ناپلئون حضور دارند، به شهرت رسید. این مجموعه به جز رمان اولش که با عنوان مرشد و فرمانده منتشر شد، دربرگیرنده 20 عنوان کتاب است و به خوبی تصویرگر زندگی در شروع قرن نوزدهم است. آخرین کتاب از این مجموعه با عنوان سفر نهایی بی انتها جک ابوری در سال 2004 و پس از درگذشت نویسنده منتشر شد. او به جز این مجموعه نویسنده 9 رمان و 6 مجموعه داستان کوتاه و سه عنوان کتاب غیرداستانی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار قصه های دریایی پاتریک اوبرین برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار قصه های دریایی پاتریک اوبرین برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید