خبرنگاران سرمایه گذاری700 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان راسک

به گزارش وبلاگ یاهو، چابهار- خبرنگاران- فرماندار راسک در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان این شهرستان را شاهد هستیم که امیدواریم با راه اندازی آن زمینه اشتغال مستقیم بیش از 450 نفر و حدود هزار و 500 نفر بصورت غیر مستقیم فراهم گردد.

خبرنگاران سرمایه گذاری700 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان راسک

سلیم کدخدا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ یاهو اظهارداشت: 550 میلیارد تومان تا کنون برای ساخت کارخانه سیمان راسک هزینه شده و برای تکمیل15 درصد باقی مانده این کارخانه به 150 میلیارد تومان دیگر احتیاج دارد.

وی توضیح داد: پروژه در حال ساخت کارخانه سیمان سه هزار و 300 تنی مکران بر طبق محاسبات و برنامه ریزی های انجام شده مقرر است در صورت آزادسازی باقی مانده تسهیلات مصوب از سوی بانک سپه فاز فراوری محصول کلینکر این کارخانه در پاییز سالجاری به بهره برداری برسد.

فرماندار راسک اضافه نمود: با شروع فعالیت خطوط فراوری کلینکر و سیمان این کارخانه شاهد رونق در بخش عمران و طرح ها خواهیم بود و این نوید دهنده توسعه منطقه است.

وی گفت: حمایت های بی دریغ وپیگیری های مستمر استاندار سیستان وبلوچستان در برطرف موانع و حل مسائل پیش روی سرمایه گذاران موثر بوده و این همکاری و همراهی مردم و مسوولان بویژه نماینده مجلس در مرکز کشور می تواند با مساعدت و حمایت مضاعف نیز زمینه تسهیل و تسریع فرآیند تکمیل کارخانه در سالجاری فراهم گردد.

کدخدا توضیح داد: 60 میلیارد در انتظار پرداخت توسط بانک سپه بوده و از 80 میلیارد تسهیلات تا کنون 20 میلیارد آن پرداخت شده است.

وی بیان نمود: این کارخانه در مرحله نخست روزانه سه هزار و 500 تن و سالیانه یک میلیون تن فراوری سیمان خواهد داشت که از سوی بخش خصوصی با نام تجاری تیس راه اندازی و فعال خواهد شد.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه کارخانه سیمان این شهرستان از مرداد سال 1393 شروع شده، ادامه داد: این پروژه یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات سیمان در کشور است که معدن آن تا 250 سال مواد اولیه فراوری سه هزار و 300 تن سیمان در روز را تامین می نماید.

وی اظهارداشت: با راه اندازی این کارخانه قیمت سیمان در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش پیدا خواهد نمود و یاری بزرگی به رونق ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و راه سازی می گردد.

کدخدا بر برطرف مسائل زیرساختی این کارخانه و احتیاجهای اولیه تاکید نمود و اضافه نمود: زمان های مختلفی برای افتتاح این کارخانه اعلام شده و باید هر چه سریعتر جاده های ارتباطی به کارخانه و زیرساخت های برق، آب، تلفن، اینترنت آن آماده تا در زمان مقرر افتتاح گردد.

وی توضیح داد: بازگشایی راه ارتباطی روستای چراغان راسک به کارخانه سیمان از ضرورت های مهم برای کاهش راستا و صادرات و انتقال سیمان است که با بازگشایی محور فوق علاوه بر تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات به کارخانه، مسافت این شهرستان به قصرقند و نیکشهر 30 کیلومتر کاهش می یابد.

به گزارش وبلاگ یاهو کارخانه سیمان راسک در محدوده جکیگور این شهرستان و حد فاصل جاده جکیگور- قصرقند- نیکشهر و در فاصله حدود 540 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرمایه گذاری700 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان راسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری700 میلیارد تومانی برای ساخت کارخانه سیمان راسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید