زیست فناوری یک علم توحیدی محسوب می شود ، لزوم حمایت از تولید داروی ملی

به گزارش وبلاگ یاهو، اعضای انجمن علمی زیست فناوری بیوتکنولوژی و مدیران شرکت های تولید کننده محصولات زیست فناوری با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با سعیدرضا عاملی دبیر این شورا دیدار کردند.

زیست فناوری یک علم توحیدی محسوب می شود ، لزوم حمایت از تولید داروی ملی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ یاهو،به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، عاملی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: شنیدن مسائل حوزه دارو و زیست فناوری در کشور ناراحت کننده است.

وی اضافه نمود: انحصار در زمینه زیست فناوری موجب بر باد رفتن سرمایه گذاری ها و ضایع کردن سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی در این حوزه است. واردات دارو در زمینه هایی که مشابه مناسبی وجود دارد یک نوع خراب کردن خانه خودی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: علم زیست فناوری با توجه به موضوع این علم که کشف قوانین حاکم بر تکوین موجودات هستی است، یک علم توحیدی محسوب می شود که زمینه های معرفت را توسعه می بخشد. خصوصا در حوزه شبیه سازی هستی (Bio-mimetic) نکات و دقایق بسیار زیادی وجود دارد.

عاملی گفت: باید گزارشی در زمینه مسائل این بخش تهیه شود و در سطوح عالی نظام ارائه شود.

مسائلی مانند تراریخته ها باید به دور از هر افراط و تفریط برای جامعه تبیین شود

وی اضافه نمود: در زمینه زیست فناوری مسائلی مانند تراریخته ها مطرح هستند که باید به دور از هر افراط و تفریط این موضوع برای جامعه تبیین علمی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابعاد امنیتی حوزه غذا و دارو ادامه داد: جامعه در این زمینه حساس است و باید این حساسیت به نحو مناسبی پاسخ داده شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به لزوم حمایت از تولید داروی ملی گفت: این موضوع باید در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد تا با توجه به شرایط کشور و شیوع کرونا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه نمود: اصلاح ساختار و تفکیک میان حوزه سیاست گذاری و اجرا یک موضوع لازم است.

در پایان عاملی تاکید کرد که پیشنهادات اعضاء محترم انجمن در کارگروه زیست فناوری که مسئولیت آن بر عهده جناب آقای روح الامینی است طرح و تدوین شود تا در نهایت مورد بررسی ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زیست فناوری یک علم توحیدی محسوب می شود ، لزوم حمایت از تولید داروی ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست فناوری یک علم توحیدی محسوب می شود ، لزوم حمایت از تولید داروی ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید