سامسونگ شاید فراوری گلکسی S21 فن ادیشن را لغو کند

به گزارش وبلاگ یاهو، شایعه های چند روز قبل حاکی از آن بود که شرکت سامسونگ میخواهد تا فراوری انبوه گلکسی S21 فن ادیشن را از سر بگیرد. این گوشی پس از رونمایی با مسائل زیادی برای ورود به بازار جهانی موبایل روبه رو شده بود که مهم ترین آن، کمبود جهانی تراشه های اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 است. همین مشکل باعث شد تا گلکسی S21 فن ادیشن در ماه آگوست هم نتواند در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سامسونگ شاید فراوری گلکسی S21 فن ادیشن را لغو کند

حالا روز یکشنبه، یکی از مقامات شرکت سامسونگ طی مصاحبه ای اعلام نموده است که ما رونمایی از گلکسی S21 فن ادیشن که قرار بود تا اواسط ماه اکتبر انجام گردد را لغو نموده ایم و هم اکنون در حال آنالیز تصمیم خود برای عرضه این گوشی هوشمند به بازار هستیم.

طبق این گزارش، دو علت وجود دارد که چرا شرکت سامسونگ به فکر لغو عرضه گلکسی S21 فن ادیشن افتاده است. مهم ترین علت آن همان طور که قبلا هم بهش اشاره شد، کمبود جهانی تراشه است که فراورینمایندگان گوشی هوشمند را وادار نموده تا در جست وجوی تراشه برای مدل های غیر پرچم دار خود باشند.

گلکسی S21 فن ادیشن قرار بود از چیپست Snapdragon 888 با فناوری ساخت 5 نانومتری فراوری گردد. گفته می گردد که این شرکت برای پایین نگه داشتن قیمت و مجهز بودن گوشی به تراشه مدل های پرچم دار، میخواهد تا در طراحی و صفحه نمایش گلکسی S21 فن ادیشن تغییراتی ایجاد کند.

دومین علت شرکت سامسونگ برای لغو احتمالی عرضه گلکسی S21 فن ادیشن، استقبال خوب کاربران از دیگر گوشی این شرکت یعنی گلکسی زد فلیپ 3 است که فروش این گوشی طبق اعلام سامسونگ بسیار فراتر از انتظار آن ها بوده است.

گلکسی زد فلیپ 3 هم از تراشه Snapdragon 888 بهره می برد و اکنون شرکت سامسونگ میخواهد تا در فراوری این گوشی تاشوی پرفروش، از هر چیپستی غیر از این تراشه برای جبران کمبود گلکسی S21 فن ادیشن بهره ببرد.

به نظر می رسد که سامسونگ نمی خواهد با قبول شکست در پروژه گلکسی S21 فن ادیشن، خود را ضعیف نشان دهد و ترجیح می دهد که بیشتر عایدی دلاری خود را از فروش گوشی تاشوی خود، گلکسی زد فلیپ 3 به دست بیاورد.

رونمایی و عرضه آیفون 13 و فراوری گوگل پیکسل 6 در آینده نزدیک، ممکن است شرکت سامسونگ را با نگرانی روبرو کند که آیا گلکسی S21 فن ادیشن می تواند در بین گوشی های رده بالایی مانند اپل و گوگل، با استقبال کاربران روبه رو گردد و حرفی برای گفتن داشته باشد یا نه.

اگر شرکت سامسونگ تصمیمی برای لغو عرضه گلکسی S21 فن ادیشن نداشته باشد، می تواند آن را به صورت محدود در بازار موبایل عرضه کند و در واقع با این کار به فراوری نمایندگان خود یاری می نماید تا تراشه های Snapdragon 888 بیشتری را برای استفاده در گلکسی زد فلیپ 3 ذخیره نمایند.

اگر این شایعه ها صحت داشته باشد ما باید انتظار تغییراتی را در مشخصات احتمالی گلکسی S21 فن ادیشن داشته باشیم که بر این اساس، این گوشی با صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED، رفرش ریت 120 هرتزی همراه با رزولوشن 1080 در 2340 به بازار عرضه خواهد شد.

با تصمیم احتمالی شرکت سامسونگ برای عرضه گلکسی S21 فن ادیشن، ما باید شاهد دوربینی سه گانه در پشت گوشی باشیم که دوربین اصلی 32 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل و دوربین تله فوتو آن 8 مگاپیکسل خواهد بود. این گوشی از باتری با ظرفیت 4370 میلی آمپر به همراه شارژر فست شارژ 45 واتی پشتیبانی می نماید.

انتظار می رود که گلکسی S21 فن ادیشن با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه درونی به بازار عرضه گردد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید که پروژه گلکسی S21 فن ادیشن به کجا خواهد رسید و آیا اصلا می توان شاهد عرضه این گوشی هر چند به صورت محدود در بازار جهانی گجت ها بود یا خیر.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ شاید فراوری گلکسی S21 فن ادیشن را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ شاید فراوری گلکسی S21 فن ادیشن را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید