سفر یک روزه به رم ، سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی رم

به گزارش وبلاگ یاهو، ساختن شهر رم و تبدیل کردن آن به شهری که هم اکنون می بینیم بیش از 2700 سال زمان برده است؛ بنابراین مسلم است که بازدید از این شهر در 24 ساعت به هیچ وجه ممکن نیست؛ اگر هم ممکن باشد، در آخر این روز شلوغ و پرفعالیت و پر تردد، می بایست یک ماساژ پای درجه یک برای خود در نظر بگیرید. از بناهای باستانی تا شاهکار های رنسانس، آشپزی سنتی و میدان های شلوغ و پر شور این شهر، همگی ویژگی هایی هستند که سفر یک روزه به مرکز چشم نواز ایتالیا را به خاطره انگیز ترین و پر بار ترین سفر یک روزه در عمر طولانی شما تبدیل می نمایند. پیشنهاد ما این است که حتما حداقل یک هفته برای بازدید از رم و تماشای زیبایی ها و شگفتی های آن موقع بگذارید؛ اما اگر تنها یک روز فرصت دارید از این شهر دیدنی و بی همتا بازدید کنید، حتما این مطلب خبرنگاران را برای سفر یک روزه به رم و تماشای جاهای دیدنی رم و در کل هدایت برای سفر به رم بخوانید :

سفر یک روزه به رم ، سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی رم

هفت و نیم صبح : آغاز با قهوه

در سفر به رم بدانید که رومی ها روز خود را با نوشیدن یک کاپوچینو و یک Cornetto تازه آغاز می نمایند. اگر دلتان یک صبحانه درجه یک و عالی می خواهدبه بار Cristalli di Zucchero در Monteverde بروید. این بار-نانوایی فوق العاده از طرف مجله آشپزی ایتالیایی گامبرو روسو Gambero Rosso پیروز به دریافت بالاترین نشان افتخار شده است و اگر در خصوص پیشنهادات ما برای این سفر یک روزه به رم واقعا جدی هستید، می بایست حتما صبحانه تان را در این بار صرف کنید. در ضمن شعبه های کوچک تری از این بار در سرتاسر شهر رم وجود دارند.

هشت و نیم صبح : کلیسای سنت پیتر St Peters Basilica

به کلیسای سنت پیتر St Peters Basilica بروید تا گنبد مشهور میکل آنژ Michaelangelo و باکره سوگوار یا پیه تا Pietà، مجسمه مرمرین حضرت مریم که بدن بی جان مسیح را در آغوش گرفته است ببینید و تحسین کنید. رهبر کاتولیک های دنیا، پاپ، زمانی که در رم به سر می برد، در هنگام ظهر یکشنبه، در یکی از پنجره های سمت راست این کلیسا می ایستد و سخنرانی می نماید. پاپ در ماه های ژوئیه و آگوست در خارج از شهر روم و قلعه Castel Gandolfo اقامت می نماید.

ده صبح : موزه های واتیکان Vatican Museums

می توانید به سرعت به دور دیوار های شهر واتیکان قدم بزنید تا به ورودی موزه های واتیکان Vatican Museums برسید. بازدید نمایندگانی که دوست ندارند معطل شوند بهتر است از قبل، این بازدید را رزرو نمایند تا مجبور نباشند توی صف بایستند. جالب ترین بخش این مجموعه ثروت هنری و تاریخی شامل نیایشگاه سیستین Sistine Chapel اثر میکل آنژ Michaelangelo، اتاق های رافائل Raphael و تندیس یونانی باستانی از لاکون و پسرانش Greek sculpture of Laocoön and His Sons که قدمت آن به یک قرن پیش از میلاد مسیح باز می گردد می باشد.

دوازده ظهر : بستنی فروشی

اگر توانستید تا ظهر از موزه های واتیکان Vatican Museums دل بکنید و بیرون بیایید، وقت آن است که در Old Bridge، در یک بستنی فروشی که روبروی دیوار های واتیکان واقع شده است دلی از عزا در بیاورید. این بستنی فروشی، خوش مزه ترین بستنی های شهر رم را عرضه می نماید و طعم هایی از بستنی در این مغازه کوچک وجود دارد که تابحال حتی نام آنها را هم نشنیده اید.

یک بعد از ظهر : سه میدان

بعد از بازدید از موزه های واتیکان Vatican Museums، بهتر است دوباره به سمت کلیسای سنت پیتر St Peters Basilica باز گشت و در خیابان via della Conciliazione قدم بزنید تا بتوانید در قلعه Castel Sant Angel از خودتان عکس بگیرید. بعلاوه سعی کنید آرامگاه امپراطور هادریان Emperor Hadrian را که هم اکنون یک موزه و گالری هنری می باشد از دست ندهید. روی پل Ponte Sant Angelo و در امتداد خیابان via dei Banchi Nuovi و سپس در طول خیابان del Governo Vecchio قدم بزنید. این پیاده روی لذت بخش شما را به محدوده ای می رساند که سه تا از زیبا ترین و پر شور ترین میدان های عمومی رم در آن واقع شده است. میدان Piazza Navona، میدان Campo de Fiori و Pantheon که هر سه به مقدار یک پیاده روی پنج دقیقه ای با هم فاصله دارند. در اینجا شما می توانید فواره چهار رودخانه Fountain of the Four Rivers اثر بی نظیر جیان لورنزو برنینی Gian Lorenzo Bernini را ببینید؛ این چهار رود در واقع رود های دانوب Danube، گنگ Ganges، ریو دلا پلاتا Rio de la Plata و نیل Nile هستند. بعلاوه کلیسای سبک باروک سنت اگنس SantAgnese ساخته بارومینی Borromini که در میدان Piazza Navona قرار گرفته است.

دو بعد از ظهر : ناهار

در میدان چهار ضلعی Campo de Fiori در سفر به رم بیشتر صبح ها یک بازار برقرار است و مکان خوبی برای صرف نهار محسوب می گردد. رستوران Forno Campo de Fiori پیتزا های بسیار خوشمزه ای دارد که می توانید خریداری کنید و در یک جای مناسب مزه کنید. بعد از ناهار هم می توانید در یک کافه در نزدیکی Pantheon یک قهوه بنوشید. کافه Caffe Sant Eustachio در میدان Piazza SantEustachio و کافه Tazza dOro در طرف دیگر Pantheon، هر دو برترین قهوه های شهر رم را به میهمانان خود عرضه می نمایند. حالا که تا اینجا آمده اید بهتر است از درون پانتئون Pantheon در میدان piazza della Rotonda نیز دیدن کنید و مانند بقیه گردشگران از خود بپرسید که چرا امپراطور هادریان Hadrian هرگز سوراخی که در سقف این بنا وجود دارد را نپوشانده است. در پاسخ البته می توان گفت این سوراخ، بخشی از اصالت معماری این مکان می باشد که نشان می دهد این بنای رومی سیمانی هنوز بعد از 2000 سال پابرجا ایستاده است. اگر هنوز 15 دقیقه وقت اضافی دارید، پیشنهاد می کنیم از داخل کلیسای San Luigi dei Francesi در نزدیکی کافه Caffe Sant Eustachio بازدید کنید. ای کلیسا جایگاه سه عدد از نقاشی های انجیلی کاراواجیو Caravaggio می باشد و ورود به آن برای عموم آزاد و رایگان است.

سه و نیم بعد از ظهر : قصر Palazzo Doria Pamphilj

در سفر به رم اگر می خواهید متوجه شوید که سلسله های حاکم بر رم رنسانس چگونه می زیستند، با بازدید از قصر Palazzo Doria Pamphilj از جاهای دیدنی رم که تور کوتاه و شگفت انگیزی دارد، سالن های پایکوبی بزرگ و گالری های پر از آثار ژان بروگل Jan Brueghel، تیتان Titian، رافائل Raphael، کاراواجیو Caravaggio و گاروفالو Garofalo را خواهید دید. مهم ترین اثر این مجموعه از جاهای دیدنی رم ، پرتره پاپ Pope Innocent X Pamphilj اثر والاسکوئز Velazquez می باشد. به جای این قصر، دو مکان دیگر نیز می توانیم به شما پیشنهاد کنیم؛ قصر Palazzo Altemps که جواهر معماری رنسانس در نزدیکی میدان Piazza Navona واقع شده است، شامل تندیس های رومی و یونانی باستان می باشد؛ موزه های Capitoline Museums در میدان Piazza del Campidoglio نیز انتخاب خوبی هستند. در سفر به رم اگر حوصله رفتن به موزه دیگری را ندارید، به جای آن به دو مکان بسیار شلوغ و محبوب گردشگران در آن نزدیکی بروید : فواره تروی Trevi Fountain یا Piazza di Trevi و پله های اسپانیایی Spanish steps در میدان اسپانیا Piazza di Spagna از نمونه جاهای دیدنی رم البته پیشنهاد ما این است که بعدا وقتی همه در خواب هستند به این دو مکان سر بزنید. بوتیک های شیک و مجلل خیابان via dei Condotti نیز بسیار پیشنهاد می شوند. اما اگر قصد خرید اجناس مقرون به صرفه تر و متنوع تر دارید، بهتر است از خیابان های Campo de Fiori یا via di Campo Marzio یا via del Governo Vecchio خرید کنید.

پنج بعد از ظهر : کلسیوم Colosseum

بعد از عبور از ترافیک میدان ونیز piazza Venezia (که حتما موقع رد شدن از آن باید بنای بزرگ تاریخی ویتوریو امانوئل دوم Vittorio Emanuele II را که به شکل کیک عروسی است ورانداز کنید)، می توانید به خیابان via dei Fori Imperiali بروید و تالار رومی Roman Forum را در سمت راست خود ببینید و البته کلسیوم Colosseum را در مقابلتان. این بنای باشکوه از سال 80 بعد از میلاد مسیح در این مکان جلوه می نماید و با این که در برترین حالت ممکن قرار ندارد، تا به امروز توانسته است از آسیب توسعه شهری و دود و دم تاکسی ها، اتوبوس ها و اسکوتر هایی که هر روز از کنارش عبور می نمایند جان سالم به در ببرد.از نمونه جاهای دیدنی رم در سفر یک روزه به رم هم با تنها یک بلیط می توانید از کلسیوم Colosseum، تالار رومی Roman Forum و تپه Palatine Hill که می توان از روی آن، زیبایی و عظمت Circus Maximus، Capitoline Hill و تمامی گنبد های کلیسا های شهر رم و برج های آن ها را در سفر یک روزه به رم دیدن و تحسین کرد.

هشت بعد از ظهر : پیتزا یا پاستا

شما مهم ترین و اصلی ترین نقاط رم باستان و مدرن را دیده اید؛ آخرین تصمیمی که در این روز پر فعالیت باید بگیرید این است که کجا شام بخورید. اگر در پی برترین پیتزا در نزدیکی کلسیوم Colosseum هستید، به Li Rioni یا Alle Carrette بروید. خیابان های سنگفرش مونتی Monti و ساختمان های آن که از گیاهان سبز پوشیده شده اند، در هنگام غروب آفتاب زنده تر از همواره می شوند و پر از گردشگران بین المللی و رمی هایی می گردند که برای صرف نوشیدنی یخ دار به این نقطه می آیند. در سفر به رم رستوران LAsino dOro انتخاب خوبی برای یک شام خوش طعم با چاشنی سکوت است. اما مشهور ترین محله شهر رم در هنگام شب، محله Trastevere است که پیتزا های بی نظیری در آن پیدا می کنید، برای مثال رستوران Ai Marmi پیتزای بسیار عالی دارد. اما اگر هوس یک پاستای عالی رمی نموده اید به رستوران Felice یا رستوران Da Bucatino بروید. بعلاوه رستوران Tanto pe Magna در را پیشنهاد می کنیم؛ اما بهتر است قبل از رفتن به این رستوران محبوب، میز خود را رزرو کنید.

یازده شب : آخر شب

در سفر به رم اگر هنوز در این ساعت، کمی انرژی برایتان به جای مانده است، برترین انتخاب این است که به بار INIT بروید و در عین این که به موسیقی زنده گوش می کنید از نوشیدنی های خوش طعم آن لذت ببرید. از نمونه جاهای دیدنی رم در سفر یک روزه به رم هم کلوب Micca Club نیز یکی دیگر از مکان هایی است که پیشنهاد می کنیم شب را در آن جا بگذرانید. در آخر، اگر تا به اینجا توانسته اید دوام بیاورید و از پا نیفتید، همین 18 ساعت گردش و بازدید از شهر بی نظیر و شگفت آور رم را برایتان کافی می دانیم و تایید می کنیم که شایستگی یک خواب عالی و استراحت آرام را دارید.

منبع: همگردی

به "سفر یک روزه به رم ، سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یک روزه به رم ، سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید