سنترال پارک کجاست؟

به گزارش وبلاگ یاهو، معرفی

سنترال پارک پربازدید ترین پارک شهری در سراسر ایالات متحده است که تنها در سال 2013 حدود 40 میلیون بازدیدکننده داشت. این پارک در سال 1875 در زمینی به وسعت 315 هکتار واقع در قلب منطقه منهتن تاسیس شد. ساخت این مکان را دو معمار به نام های فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و کالورت واکس (Calvert Vaux) بر عهده داشتند. این دو هنرمند در سال 1858 برنده یک مسابقه طراحی شدند. بنابراین در همان سال کار طراحی و ساخت پارک را آغاز کردند و اولین ناحیه آن در زمستان سال 1858 به روی عموم باز شد. کار ساخت و ساز طی جنگ داخلی آمریکا ادامه یافت و وسعت آن به میزان فعلی (341 هکتار) توسعه پیدا کرد. این پارک زیبا شامل باغ ها، مجسمه ها، زمین های بازی بچه ها، باغ وحش، زمین های ورزشی، مسیرهای پیاده روی متنوع، چندین دریاچه و مکان های مناسبی برای پیک نیک است. در اینجا می توانید از قایق سواری روی دریاچه لذت ببرید یا مشغول پیاده روی و انجام ورزش های مختلف بپردازید.

سنترال پارک کجاست؟

آدرس

ایالات متحده آمریکا ، نیویورک، منهتن

دسترسی

سنترال پارک روزانه از ساعت 6 صبح تا 1 بامداد روز بعد به روی عموم باز است. این پارک تقریبا از هر گوشه از منطقه منهتن درهای ورود و خروج قابل دسترسی در اختیار علاقه مندان می گذارد. در انتهای بخش جنوبی 4 ورودی در طول خیابان پنجاه و نهم، میدان کلمبوس (جایی که تئاتر برادوی و خیابان هشتم تقاطع دارند)، خیابان هفتم، خیابان هشتم و گراند آرمی پلازا (درست در سمت غربی خیابان ا پنجم) قرار گرفته است. در طول سمت شرقی بالایی خیابان پنجم واقع در کناره پارک بیش از 20 ورودی بین خیابان های فرعی شصتم و صد و دهم دارد. بعلاوه می توانید 23 ورودی در اطراف سمت غربی پارک بین خیابان های فرعی شصت و سوم و صد و دهم پیدا کنید. در انتهای شمالی پارک هم 4 ورودی اضافی در طول خیابان فرعی صد و دهم در محله های مورینگ سایدز هایز (Morningside Heights) و هارلم (Harlem) وجود دارد .

خط متروهای زیادی امکان جابجایی ساده شما به سمت سنترال پارک را فراهم می نمایند .

خط های متروی N, R, Q: این قطارها در ابتدای خیابان های پنجاه و هفتم (57) و هفتم (7) توقف می نمایند .

قطارهای خطوط 2 و 3: با استفاده از قطارهای این خطوط که در ابتدای خیابان پنجاه و نهم (59) و میدان کلمبوس و بعلاوه تئاتر برادوی ، خیابان های فرعی هفتاد و دوم (72)، نود و ششم (96) و صد و دهم (110) توقف می نمایند می توانید به شمال و جنوب پارک سفر کنید .

خطوط B, C: بعلاوه سفر به سمت شمالی و جنوبی پارک به وسیله خطوط متروی B, C واقع در ابتدای خیابان های کوچک صد و دهم ( 110 ) ، صد و سوم (103)، نود و ششم (96)، هشتاد و ششم (86)ریال هشتاد و یکم ( 81 ) و هفتاد و دوم (72) امکانپذیر است .

خطوط A, B, C, D, 1: ایستگاه های این خطوط را می توانید در خیابان پنجاه و نهم (59)/ میدان کلمبوس و تئاتر برادوی پیدا کنید .

اگرچه سفر با مترو به سنترال پارک نیویورک مرسوم ترین راه است، اما چندین راستا اتوبوس هم برای این کار در دسترس هستند. در سمت غربی راستا #10 که به سمت شمال و جنوب در بخش غربی امتداد دارد. در سمت شرقی راستاهای # 1, 2, 3 و 4 هستند که از خیابان اصلی پنجم به سمت جنوب و از خیابان اصلی مدیسون به سمت شمال پارک کشیده شده اند .

سنترال پارک بسیار وسیع است، راستا های زیادی دارد و 40 بلوک را پوشش می دهد، بنابراین اگر به نتوانید به خوبی راستایابی کنید، خیلی راحت در آن گم خواهید شد. ورود اتومبیل به جز در مکان های مخصوص پارک ممنوع است. بااین وجود می توانید سوار بر دوچرخه طول و عرض آن را بپیمایید. اگر به پیاده روی علاقه مند باشید، سنترال پارک راستاهای پیاده روی متنوعی دارد که برای همه سنین با توانایی های مختلف هم مناسب است. شما می توانید با کمی دقت خودتان راستایابی کنید یا در تورهای هدایت که شرکت های مختلف برگزار می نمایند ثبت نام کنید. اگر مایل بودید هم می توانید یک دوچرخه (معمولا در ورودی های پارک) اجاره کنید. بعلاوه تورهای اسب سواری هم در دسترس هستند .

باغ وحش سنترال پارک، مجسمه برنزی آلیس در سرزمین عجایب، قلعه بلوِدییِر (Belvedere Castle) ، باغ شکسپیر، باغ هنرهای زیبا، فواره بتسدا (Bethesda Fountain) و پل بو (Bow Bridge) از آن دست جاذبه های سنترال پارک هستند که نباید بازدید از آن ها را از دست دهید. بعلاوه در فصل های مختلف فعالیت های تفریحی گوناگونی در اینجا انتظار شما را می کشند. به طور مثال در طول تابستان می توانید به تماشای کنسرت های فضای باز بنشینید و در طول زمستان هم می توانید از انجام ورزش های زمستانی لذت ببرید .

نکات:

اغلب در فصل تابستان کنسرت ها و نمایش های رایگانی در این پارک به اجرا گذاشته می گردد.

تماشا پارک به طور کامل آن هم در یک روز، کار مسئله ای است، با این وجود پیشنهاد می کنیم حتما از فواره بتسدا (Bethesda) بازدید کنید.

ناحیه شمالی پارک، معمولا بخشی است که اغلب گردشگر ها را به خود جذب می نماید.

برای بازدید از پارک نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید.

اگر گرسنه شدید، رستورانها و کافه های مناسبی در پارک وجود دارد، با این وجود توصیه می کنیم غذای خودتان را به همراه داشته باشید و از یک پیک نیک به همراه خانواده نهایت لذت را ببرید.

یادتان باشد که خوابیدن در طول شب در سنترال پارک ممنوع است.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "سنترال پارک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنترال پارک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید