قیمت تیرآهن امروز 19 بهمن ، تیرآهن گران شد

به گزارش وبلاگ یاهو، نزدیک شدن به مذاکرات قیمت دلار را کاهش داد. این در حالی است که قیمت تیرآهن و میلگرد همسو با قیمت دلار کاهش پیدا نکرد.

قیمت تیرآهن امروز 19 بهمن ، تیرآهن گران شد

گویا هر چه به روزهای پایانی بهمن ماه نزدیک می شویم تقاضا برای خرید تیرآهن و میلگرد افزایش پیدا می نماید. اگر چه افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد با تعطیلی 110 کارخانه فولادی بی ارتباط نیست.

پیش تر اعلام شد 110 کارخانه فولادی به علت سیاست های غلط دولت تعطیل شد.

آیا افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه دار است؟ حالا بعد از قطع گاز گویا بعضی کارخانه های فولادی در معرض تعطیلی قرار گرفتند که این مساله در کوتاه مدت بر فرایند قیمت فلزات اثر گذاشت.

بعضی تحلیلگران هم می گویند تا نتیجه نهایی مذاکرات قیمت انواع فلزات نوسان دارد اما چنانچه قرار گردد تعطیلی کارخانه های فولادی ادامه دار باشد این مساله می تواند قیمت فلزات را دست خوش تغییر کند.

گویا اکنون با کاهش قیمت دلار فرصت مناسبی برای خرید تیرآهن و میلگرد است. همین افزایش تقاضا و عدم عرضه باعث گرانی فلزات در بازار ایران شد.

قیمت تیرآهن چقدر شد؟

آنالیز ها نشان می دهد امروز نوزدهم بهمن، هر کیلو میلگرد سایز 14 ذوب آهن در بازار با 325 تومان افزایش به 15 هزار و 700 تومان رسید. بعلاوه قیمت هر کیلو تیرآهن 24 ذوب آهن هم 587 تومان افزایش یافت و با قیمت 15 هزار و 677 تومان معامله شد.

براساس این گزارش 110 کارخانه فولادی در آستانه تعطیلی قرار دارند. گویا کارخانه های نورد هم به علت دستور دولت مبنی بر قیمت گذاری دستوری در آستانه تعطیلی هستند.

فعالان بازار می گویند صنعت فولاد صنعتی مادر است که بی توجهی به آن می تواند تاثیر مستقیمی بر فرایند بازار، قیمت ها و نارضایتی مردم بگذارد.

پیش تر اعلام شد حتی علی رغم مذاکرات و کاهش قیمت دلار محتمل است به علت قیمت گذاری های دستوری دولت قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر خبر تاثیر لغو تحریم ها بر قیمت مسکن را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت تیرآهن امروز 19 بهمن ، تیرآهن گران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تیرآهن امروز 19 بهمن ، تیرآهن گران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید