مسئولیت گریزان آمریکایی چه چیزی را پنهان می نمایند؟

به گزارش وبلاگ یاهو، گزارش دانشگاه استنفورد نشان می دهد شمار واقعی آلوده شدگان به کرونا در آمریکا احتمالاً 55برابر رقم اعلام شده رسمی از سوی دولت آمریکاست که نشان می دهد آمریکا در اعلام آمار کرونا مرتکب قصور بزرگی شده است.

مسئولیت گریزان آمریکایی چه چیزی را پنهان می نمایند؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ یاهو به نقل از رادیو بین المللی چین، سارا کودی مدیر ارشد پزشکی و بهداشتی سانتا کلارا در ایالت کالیفرنیای آمریکا گفت: هر مرگی تنها گوشه ای از یک کوه یخ ناشناخته است. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بر اساس گزارش کالبدشکافی، نخستین مورد فوتی ناشی از کووید19 در این شهرستان روز 6 فوریه رخ داده است که 3 هفته پیش از زمان اعلام شده از سوی مرکز کنترل بیماری های آمریکاست.

به همین خاطر این پرسش برای همه مطرح می گردد: شیوع کووید19 چه زمانی در آمریکا شروع شده است؟ با آنکه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی چین را منشأ ویروس می دانند اما بر اساس گزارش یادشده، نخستین مورد فوتی ناشی از این بیماری در آمریکا هیچ سابقه سفر به مناطق شیوع کرونا نداشته و در مجتمع مسکونی به ویروس آلوده شده است. جفری اسمیت شهردار سانتا کلارا به نقل از اطلاعات نهاد بهداشتی محلی اعلام نمود: احتمالاً کرونا از ماه دسامبر سال گذشته در این منطقه شیوع یافته است.

فرماندار ایالت کالیفرنیا نیز اعلام نموده بود که کالبدشکافی موارد فوتی ماه دسامبر سال 2019 انجام خواهد شد که ممکن است اطلاعات جدیدی را در رابطه با کرونا تعیین کند؛ این در حالی است که رییس مرکز کنترل بیماری های آمریکا در ماه مارس علناً تأیید نموده بود که بعضی موارد فوتی که در فصل آنفلوآنزا در ماه سپتامبر سال گذشته جان باخته اند احتمالاً به علت آلوده شدن به کرونا جان خود را از دست داده ند.

شواهد بیشتری مبنی بر این وجود دارد که زمان بروز کرونا در آمریکا خیلی زودتر از زمان رسمی اعلام شیوع این بیماری در آن کشور است. آیا دولت آمریکا از این موضوع آگاه نبوده؟ چند نفر از آمریکایی ها به کرونا مبتلا شده اند؟ چرا دولت آمریکا در پیشگیری و مهار کرونا کند عمل نموده است؟ آیا داده های آمریکا دقیق است؟ آیا آمریکا با استفاده از آنفلوآنزا به پنهانکاری در خصوص شیوع کرونا پرداخته؟ چرا دولت آمریکا شتابزده به فرافکنی در انداختن تمام تقصیرها به گردن چین روی آورد؟

این پرسش ها روز به روز بیشتر مورد توجه مردم آمریکا قرار می گیرد و دولت آمریکا را تحت فشار قرار داده است.

شواهد بسیاری وجود دارد که دولت آمریکا عمداً زمان و شرایط اولیه شیوع کرونا را پنهان کرد. به گزارش نیویورک تایمز، در ماه ژانویه یک پزشک آمریکایی به نام هلن چو درباره شیوع کرونا هشدار داده بود و گزارش معاینه ویروس را نیز در اختیار نهادهای مربوطه گذاشته بود اما او را از اعلام این موضوع منع کردند. همچنین در سرانجام ماه فوریه، کاخ سفید از مقامات و نهادهای بهداشتی خواست قبل از بیان هر مطلبی درباره شیوع کرونا باید اول از دفتر مایک پنس معاون رییس جمهور اجازه بگیرند؛ این در حالی است که دولت آمریکا گزارش های زیادی مبتنی بر هشدار نسبت به شیوع ویروس دریافت نموده بود اما به آن بی اعتنا بود. این عملکرد دولت آمریکا مایه تردیدهای زیادی شده است.

آنچه تردیدها را افزایش می دهد این است که مرکز کنترل بیماری های آمریکا در شروع ماه مارس توقف اعلام داده های مربوط به موارد مبتلا و فوتی را اعلام نمود. همچنین سه سناتور آمریکا در ماه های ژانویه و فوریه در حالی درباره توانایی کامل دولت در مبارزه با کرونا به مردم آمریکای متعهد شدند که بخش زیادی از سهام خود را فروختند و سود کلانی به دست آوردند.

به دنبال افزایش مستمر موارد ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کووید19، دکتر آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های واگیردار آمریکا نزدیک بود از کار برکنار گردد. فرمانده ناو هواپیمابر روزولت به خاطر اعلام هشدار و درخواست یاری برکنار شد که سیلی بزرگی به آزادی بیان، شفافیت اطلاع رسانی مورد ادعای آمریکا به شمار می رود اما پشت این روینمودها چه چیزی پنهان شده است؟

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بر اساس نتایج آنالیز ها، حدود یک پنجم مردم شهر نیویورک در بدن خود پادتن کرونا را دارند که نشان می دهد میزان ابتلا در این نیویورک به مراتب بیشتر از شهر وو هان چین است که توسط آمریکا به عنوان منشأ ویروس معرفی می گردد و چنین چیزی با قوانین علم ویروس شناسی همخوانی ندارد. بر اساس گزارش های منتشرشده از سوی دانشگاه استنفورد درباره ویروس کرونا در روز 17 آوریل، شمار واقعی آلوده شدگان به کرونا در آمریکا احتمالاً 55برابر رقم اعلام شده رسمی از سوی دولت آمریکاست که نشان می دهد آمریکا در اعلام آمار کرونا مرتکب قصور بزرگی شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مسئولیت گریزان آمریکایی چه چیزی را پنهان می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت گریزان آمریکایی چه چیزی را پنهان می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید