مصطفی قانعی: رمدیسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا تاثیر ندارد

به گزارش وبلاگ یاهو، دکتر مصطفی قانعی فوق تخصص بیماری های ریه مدعی شد: تحقیقات معتبر جهانی ثابت نموده است که داروهای رمدیسیویر، فاویپیراویر در درمان بیماران کووید 19 و کاهش مرگ و میر آنها تاثیر ندارند.

مصطفی قانعی: رمدیسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا تاثیر ندارد

این در حالی است که این دو دارو مهمترین درمان برای بیماران کرونا در ایران به حساب می آیند. به عقیده بسیاری از پزشکان داروهای موثری هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر مصطفی قانعی در برنامه تیترامشب شبکه خبر گفت: در مطالعه ای جهانی در 405 بیمارستان به 11 هزار و 330 بیمار رمدیسیویر داده شد که نتیجه آن این بود که در بهبود بیماران تاثیر کمی داشته و یا اصلا تاثیری نداشته است.

رئیس شبکه تحقیقات بیماری های تنفسی اضافه نمود: بر اساس همین تحقیقات رمدیسیویر حتی بر کاهش تعداد و بار ویروس در بیماران هم تاثیری نداشته است.

دکتر قانعی گفت: این دارو هیچ اثری هم بر کاهش مرگ ومیر بیماران کووید 19 نداشته است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

این فوق تخصص بیماری های ریه اضافه نمود: بر اساس نتیجه مطالعاتی که در مجله معتبر نیچر آمده، فاویپیراویر هم هیچ تاثیری در کاهش مرگ و میر بیماران کووید نداشته و معلوم شده که این دارو بی تاثیر و پر عارضه بوده است.

دکتر قانعی درخصوص ترکیب دارو های فاویپیراویر و هیدروکسی کلروکین هم گفت: تجویز این دارو ها هم در بیماران میانه و شدید فایده بالینی قابل توجهی ندارد.

رئیس شبکه تحقیقات بیماری های تنفسی به عوارض جانبی این دارو ها هم اشاره نمود و گفت: این دارو باعث وخیم شدن عملکرد کبد و کلیه ها می گردد.

قانعی گفت: ویروس بیماران کووید را نمی کشد آنچه بیماران را می کشد تورم و التهاب ریه و کاهش اکسیژن است بنا بر این اکسیژن، داروهای ضد انعقاد و کورتیکواستروئید و دگزامتازون است که می تواند التهاب ریه را کم کند اما نباید بی محابا و بی رویه و بی توجه به عفونت تجویز گردد، زیرا سیتسم ایمنی را سرکوب می نماید.

این متخصص گفت: پزشکان باید بر اساس شواهد متقن دارو تجویز نمایند و نباید طوری باشد که هر کس هرچه خواست به هر مقدار تجویز کند.

منبع: فرارو

به "مصطفی قانعی: رمدیسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا تاثیر ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی قانعی: رمدیسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا تاثیر ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید