سلامتی و پزشکی

10 فایده مهم روغن هسته انار برای پوست و مو

لیست روغن های گیاهی که ما به آن ها علاقه داریم، بسیار طولانی است. دلیل این محبوبیت هم به عصاره های بسیار زیبا، سرشار از مواد مغذی و مجذوب کننده این روغن های بازمی شود. گاهی اوقات، این مواد گیاهی لذت بخش از میان غذاها و خوراکی های مورد علاقه ما می آیند....

25 فروردین 1403

با خدمات دوربین مداربسته خبرنگاران سرویس آشنا شوید

خدمات مربوط به دوربین مداربسته یکی از جدیدترین بخش های خبرنگاران سرویس است که در سال 1402 راه اندازی شد. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به بررسی اهداف، نوع خدمات، هزینه و مزایای این سرویس بپردازیم.

17 بهمن 1402

پرده پذیرایی، انتخابی مهم برای دکوراسیون منزل

پرده پذیرایی، انتخابی مهم برای دکوراسیون منزلپرده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل است که علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در حفظ حریم خصوصی و کنترل نور دارد. انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی می تواند فضای این قسمت از منزل را زیباتر و دلنشین تر کند.

20 آذر 1402

8 گیاه دارویی مفید برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا که به آن پرفشاری نیز می گویند تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. فشار خون بالا شایع ترین فاکتور خطر قابل پیشگیری بیماری های قلبی است. فشار خون بالا در صورت داشتن یکی از موارد زیر تعریف می گردد:

4 مرداد 1402

فناوری فوق پیشرفته ماشین های برقی در آیفون نو

دیجیاتو نوشت: گزارشی تازه می گوید سری آیفون 15 اپل احتمالاً از فناوری باتری خودروهای برقی بهره خواهد برد که در آن اجزای باتری به صورت یک پشته کار گذاشته می شوند تا تراکم انرژی و طول عمر بیشتری داشته باشد.

27 تیر 1402

تجارت پرسودی که بوی گند می داد

بوی نامطبوع و گاه تهوع آوری که از کوچه پس کوچه های تهران قدیم به مشام می رسید تنها یک علت داشت، و آن چیزی نبود جز روش غیراصولی دفع فاضلاب که به مشکل اصلی بلدیه تهران هم تبدیل شده بود.

17 اردیبهشت 1402

تغذیه پیشنهادی طب سنتی برای فصل بهار

باقی ماندن مواد زائد بدن در زمستان و رقیق شدن و به حرکت درآمدن این اخلاط به سوی اندام های ضعیف در فصل بهار موجب ابتلا به بیماری هایی مانند:دمل ها، ورم های چرکی، جوش ها، خارش، ورم های حلق، خونریزی بینی، زکام، گرفتگی صدا، سرفه، صرع، سکته ها و بیماری های...

27 فروردین 1402

در وعده سحری این نوشیدنی ها را نخورید ، توصیه های مفید برای تشنه نشدن روزه داران

یکی از مهمترین مسائلی که باید روزه داران در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، تأمین آب مورد نیاز بدنشان است. در اینفوگرافیک زیر چند توصیه مفید برای تشنه نشدن در طول روزه داری آمده است.

20 فروردین 1402

داروی تازه برای درمان عفونت های دستگاه ادراری

روس ها دارویی تازه برای درمان عفونت های دستگاه ادراری (اورولوژی) ساخته اند که قدرت بسیار بالایی دارد.

11 فروردین 1402

تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو چیست؟

این نوع از بیماری با عنوان اختلال کندن مو نیز شناخته می شود. افرادی که مبتلا به تریکوتیلومانیا هستند، تمایل زیادی برای کندن مو های خود، معمولاً از پوست سر، مژه ها و ابرو های خود دارند.

14 اسفند 1401

بیش از 10 رویداد و برنامه میز تخصصی گردشگری خوراک رونمایی شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بیش از 10 رویداد و برنامه میز تخصصی گردشگری خوراک رونمایی شد.

4 اسفند 1401

سفر یک روزه به رم ، سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی رم

ساختن شهر رم و تبدیل کردن آن به شهری که هم اکنون می بینیم بیش از 2700 سال زمان برده است؛ بنابراین مسلم است که بازدید از این شهر در 24 ساعت به هیچ وجه ممکن نیست؛ اگر هم ممکن باشد، در آخر این روز شلوغ و پرفعالیت و پر تردد، می بایست یک ماساژ پای درجه یک برای خود...

14 بهمن 1401

10 دلیل بروز سردرد های میگرنی

فرد مبتلا به میگرن ممکن است این بیماری را ارث برده باشد. به گفته محققان یکی از دلایل این بیماری عوامل غیرطبیعی ارثی در بخش های خاصی از مغز است. برخی از عواملی که می تواند محرک آغاز بیماری میگرن و حملات میگرنی باشد، شامل موارد زیر است:

11 بهمن 1401

نرخ تورم دی ماه اعلام شد ، این خوراکی ها در صدر گرانی قرار گرفتند

نرخ تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای کشور به 46.3 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 1.3 واحد درصد افزایش را نشان می دهد.

8 بهمن 1401

طرح گردشگری و پیاده راه سلامت در محور تاریخی سوسر روگا بندر انزلی اجرا می گردد

میراث آریا/ براساس خبر و گزارشهای واصله، طرح گردشگری و پیاده راه سلامت در محور تاریخی سوسر روگا بندر انزلی اجرا می گردد.

5 بهمن 1401

خواص و مضرات شکلات تلخ

شکلات تلخ بیش از 65 درصد با میزان زیادی کاکائو ترکیب شده است. به دلیل داشتن میزان زیادی کاتچین و پلی فنل (نوعی آنتی اکسیدان) می تواند به بهبود شرایط بیماران قلبی کمک کند. همچنین شکلات تلخ با درصد بالا در تنظیم فشار خون هم مؤثر است.

4 بهمن 1401

10 ترفند ساده و خانگی برای درمان فوری گرفتگی بینی

هنگامی که سرماخوردگی یا آلرژی دارید، غشاهای پوشاننده مجرای بینی شما ملتهب و تحریک می شوند. آنها آغاز به فراوری مخاط بیشتری می نمایند و سبب گرفتگی بینی می شوند.

2 بهمن 1401

این 10 تنظیمات پنهان گوگل کروم را حتما فعال کنید

این پرچم های کروم تنظیمات آزمایشی تری برای کاربران قدرتمند هستند، اما هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند. آن ها به شما اجازه می دهند ظاهر مرورگر را کنترل کنید، عملکرد را تغییر دهید، سرعت دانلود را افزایش دهید و اقدامات بسیار دیگری را انجام دهید....

7 دی 1401

این 6 وسیله هرگز در دکور منزل قدیمی نمی شوند

بیشتر افراد دوست دارند وسایلی را که برای خانه خود انتخاب می کنند مدت خیلی زیادی زیبایی و تازگی خود را داشته باشد.

23 آذر 1401

یک آنالیز نخستین شواهد مستقیم از رابطه میان مقدار پایین سروتونین در مغز و افسردگی را به دست می دهد

دانشمندان مدعی هستند که نخستین شاهد مستقیم را در این باره یافته اند افراد مبتلا به افسردگی ظرفیت کمتری برای آزاد کردن واسطه عصبی شیمیایی سروتونین در مغز دارند.

18 آبان 1401
تعداد: (281)