هشدار؛ تداخل دارو های فشارخون با ایبوپروفن

به گزارش وبلاگ یاهو، طبق اعلام شبکه سی تی وی کانادا، محققان به وسیله یک آزمایش دارویی شبیه سازی شده دریافتند مصرف دارو های فشارخون به همراه ایبوپروفن، تا 31 درصد خطر آسیب یا نارسایی کلیه را افزایش می دهد.

هشدار؛ تداخل دارو های فشارخون با ایبوپروفن

بر اساس یک پژوهش تازه، مصرف ایبوپروفن با دارو های فشارخون می تواند به کلیه ها آسیب وارد کند.

بر اساس یک پژوهش که به تازگی اجرا شده است، مصرف ایبوپروفن به همراه دارو های داروی فشارخون می تواند به آسیب دائمی به کلیه ها منجر گردد.

طبق اعلام شبکه سی تی وی کانادا، محققان به وسیله یک آزمایش دارویی شبیه سازی شده دریافتند مصرف دارو های فشارخون به همراه ایبوپروفن، تا 31 درصد خطر آسیب یا نارسایی کلیه را افزایش می دهد.

آنیتا لیتون استاد ریاضیات کاربردی در دانشگاه واترلو در انتاریوی کانادا و از پژوهشگران این تحقیق در شرح این مسأله می گوید: این طور نیست همه کسانی که این ترکیب از دارو ها را مصرف نمایند، دچار مشکل شوند؛ اما تحقیقات نشان می دهد، اما تحقیقات نشان می دهد این یک مسئله ای است که بایستی در مورد آن احتیاط به خرج داد.

ایبوپروفن دارویی است که معمولا برای درمان تب، درد و التهاب مصرف می گردد تحت برند هایی مانند ادویل (Advil) و موترین (Motrin) به فروش می رسد.

از سوی دیگر، دارو های مهارنماینده RAS (سیستم رنین آنژیوتانسین) سیستم هورمونی را در بندن هدف می گیرند که به تنظیم فشارخون و تعادل مایعات در بدن می پردازد.

این محقق کانادایی می گوید: کم آبی خود عامل آسیب رساندن حاد به کلیه است و از سوی دیگر، مهارنماینده های RAS و ایبوپروفن و دارو های مهارنماینده های RAS (در کنار کم آبی) می توانند ضربه ای سه گانه را به کلیه وارد سازند؛ بنابراین اگر از دارو های فشارخون استفاده می کنید و در عین حال به مسکن احتیاج دارید، در پی استفاده از استامینوفن بروید.

استامینوفن که نام دیگر آن پاراماستول است، با نام تجاری تایلنول (Tylenol) نیز به فروش می رسد.

منبع: فرادید

به "هشدار؛ تداخل دارو های فشارخون با ایبوپروفن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار؛ تداخل دارو های فشارخون با ایبوپروفن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید