هوش مصنوعی نو گوگل می تواند بازی های ویدیویی را همراه بازیکن انجام دهد

به گزارش وبلاگ یاهو، دیجیاتو: این هوش مصنوعی که SIMA نام دارد، می تواند نحوه انجام وظایف در بعضی از بازی ها را یاد بگیرد.

هوش مصنوعی نو گوگل می تواند بازی های ویدیویی را همراه بازیکن انجام دهد

هوش مصنوعی تا به امروز در برنامه ها و سرویس های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است و بازی های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سال گذشته میلادی، انویدیا فناوری هوش مصنوعی نوی را معرفی کرد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برای بازی خود NPC خلق نمایند و حالا تیم گوگل DeepMind پیشرفت بیشتری در این زمینه نموده است و هوش مصنوعی نو آن می تواند بازی را بیاموزد و به عنوان هم تیمی شما حضور پیدا کند.

گروه تحقیقاتی DeepMind گوگل از یک هوش مصنوعی نو رونمایی نموده که می تواند نحوه انجام وظایف در بعضی از بازی ها را یاد بگیرد. این مدل که Scalable Instructable Multiworld Agent یا SIMA نام دارد، می تواند دستورالعمل های زبان طبیعی را برای انجام وظایف در بازی های ویدیویی درک کند.

گوگل برای آموزش و آزمایش SIMA با هشت توسعه دهنده بازی، ازجمله Hello Games و Coffee Stain همکاری نموده است. برای آموزش آن نیز از بازی هایی مانند No Mans Sky و Valheim و حتی Goat Simulator 3 یاری گرفته شده است.

به گفته گوگل، SIMA هیچ احتیاجی به کد منبع بازی و API های سفارشی ندارد و فقط به دو ورودی احتیاج دارد: تصاویر روی صفحه و دستورالعمل های ساده که به وسیله کاربر ارائه می گردد. SIMA درحال حاضر حدود 600 مهارت اساسی مانند گردش به چپ، بالارفتن از نردبان و بازکردن منو برای استفاده از نقشه را دارد. بااین حال، هنوز نمی تواند وظایف استراتژیک زیادی مانند پیداکردن منابع و ساختن کمپ ها را انجام دهد.

منبع: انتخاب

به "هوش مصنوعی نو گوگل می تواند بازی های ویدیویی را همراه بازیکن انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی نو گوگل می تواند بازی های ویدیویی را همراه بازیکن انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید