چگونه کرونا به وسیله چشم منتقل می گردد؟

به گزارش وبلاگ یاهو، خبرنگاران : عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی با تشریح چگونگی انتقال کرونا به وسیله چشم به راهکارهای مقابله با سرایت ویروس کرونا به وسیله مخاط چشم پرداخت.

چگونه کرونا به وسیله چشم منتقل می گردد؟

به گزارش وبلاگ یاهو به نقل از جماران، سیامک زراعی قنواتی در مورد انتقال کرونا به وسیله چشم گفت: انتقال کرونا به وسیله مخاط ها و سطح چشم صورت می گیرد، اما گیرنده های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت های انتهایی حلق است.

وی گفت: ویروس کرونا می تواند با ورود به سطح چشم و به وسیله مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده های قابل انتقال ویرس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی برای کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: استفاده از ماسک، شیلد و عینک های مناسب بسیار یاری کننده است.

زارعی قنواتی عنوان نمود: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان های پرازدحام خودداری کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم. اگر امکان وجود دارد در فضاهای باز حضور داشته باشیم. اگر قرار است در صف یا جاهای شلوغی باشیم بهتر است تا رسیدن به نوبت، در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم.

زارعی قنواتی یادآور شد: اگر نشانه های کرونا مثل تب، خستگی و علایم سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم. اگر تست مان مثبت است حداقل زمان قرنطینه 14 روز است؛ ولی بهتر است یک تا دو نوبت تست pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی دهیم.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 53 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد قربانیان کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت نهمین کشور جهانست. تعداد مرگ های کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

منبع: اقتصادنیوز

به "چگونه کرونا به وسیله چشم منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کرونا به وسیله چشم منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید