یافته های باستان شناسی به عنوان یک دیپلماسی علمی محسوب می گردد

به گزارش وبلاگ یاهو، رئیس دانشگاه زابل گفت: ما می خواهیم یافته های باستان شناسی و حفاری های مداوم شهرسوخته و آثاری که در منطقه سیستان در سالیان طولانی صورت گرفته را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

یافته های باستان شناسی به عنوان یک دیپلماسی علمی محسوب می گردد

به گزارش گروه استان های وبلاگ یاهو، پیمان افراسیاب رئیس دانشگاه زابل، در حاشیه برگزاری سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که دردانشگاه زابل برگزارشد، گفت: اصولا یافته های علم باستان شناسی چارچوب های زندگی ما را تعیین می نمایند برای ما دو پیغام دارد که مردمان قبل از ما چگونه زندگی می نموده اند چون دارای چنین تمدن غنی بوده اند و اینکه این موارد در درون ما تبدیل به یکسری ارزشها می گردد و می تواند برای مان سودمند باشد.

رئیس دانشگاه زابل گفت: مامیخواهیم یافته های باستان شناسی و حفاری های مداوم شهرسوخته و آثاری که در منطقه سیستان در سالیان طولانی صورت گرفته را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و براین نکته پافشاری کنیم که مردمانی که درطول صده ها و یا هزاره های قبل از ما زندگی می نموده اند دارای تاریخ بسیار غرور آفرین و دارای حسن سلوکی مثال زدنی در برخورد با یکدیگر و حتی باسایر ملل مجاور خودشان بوده اند.

وی ادامه داد: عمیقا معتقدم یافته های باستان شناسی بعنوان یک دیپلماسی علمی محسوب می گردد یعنی علاوه براینکه ما را به هم نزدیک می نماید و به ما احساس غرور می دهد، راههای جدیدی را به ما نشان می دهد تا بوسیله آن، ارزشهای درونی و ذاتی خودمان را پیدا کنیم این چیزیست که به آن دیپلماسی می گوئیم و دانشگاه زابل مفتخراست که امروز می تواند این همایش را برگزار کند و در راستای یک دیپلماسی علمی قدم بردارد.

رئیس دانشگاه زابل گفت: این دانشگاه با داشتن 400 عضو هیات علمی و 10 هزار دانتشجو نقش مهمی را در حوزه فرهنگ و فراوری علم در جنوب شرقی ایران برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "یافته های باستان شناسی به عنوان یک دیپلماسی علمی محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یافته های باستان شناسی به عنوان یک دیپلماسی علمی محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید