ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش ها با پیونگ یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد

به گزارش وبلاگ یاهو، ارتش کره جنوبی از انجام رزمایش تیراندازی محدود و آزمایش سامانه موشک انداز جدید در ساحل شرقی این کشور اطلاع داد.

ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش ها با پیونگ یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ یاهو، در بحبوحه افزایش تنش های پیونگ یانگ و سئول بر سر مسائل دوجانبه، ارتش کره جنوبی امروز (پنجشنبه) رزمایش تیراندازی در ساحل شرقی خود برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ ارتش کره جنوبی در حالی این رزمایش را انجام داد که کره شمالی اخیراً تهدید نموده با همسایه جنوبی خود به عنوان دشمن رفتار خواهد نمود.

بر این اساس، رزمایش مذکور برای حدود یک ماه قبل برنامه ریزی شده بود که به دلیل شرایط جوّی نامساعد به تعویق افتاد و در حالی امروز برگزار گردید که بعضی تخمین می زدند مقام های سئول برای اجتناب از خشمگین کردن پیونگ یانگ، آن را لغو نمایند.

این رزمایش دوسالانه توسط نیروی زمینی و دریایی ارتش کره جنوبی برگزار گردید که در جریان آن تجهیزات نظامی مختلف از جمله یک سامانه موشک انداز جدید مورد آزمایش قرار گرفتند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز با صدور بیانیه ای گفت رزمایش نظامی موشکی مشترک این کشور با آمریکا، هیچ ارتباطی با کوشش ها برای ادغام سامانه های پدافند موشکی سئول با واشنگتن ندارد.

به نوشته یونهاپ، جیونگ کیونگ دو وزیر دفاع کره جنوبی روز گذشته افشا نموده بود دو کشور در نیمه اول امسال، رزمایش موشکی را برای آزمایش یکپارچه سازی پاسخ های مشترک دو کشور به تهدیدات موشکی کره شمالی انجام داده است.

سخنگوی این وزارتخانه امروز در نشست خبری کوتاهی شرح داد: آن رزمایش، به طور معمول و به عنوان بخشی از تدارکات برای شلیک موشک های بالستیک توسط کره شمالی اجرا شده است.

کره شمالی در روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد پایان می دهد.

کره جنوبی به تازگی در اقدامی که نگرانی همسایه شمالی خود را موجب شده، از استقرار سامانه های پدافندی تاد ساخت آمریکا در یک پایگاه هوایی در کشور خود اطلاع داد. یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک ها جایگزین نمونه های قبلی شده اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام نموده که علاوه بر استقرار این موشک های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی سئونگجو در کره جنوبی ارسال نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش ها با پیونگ یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش کره جنوبی در بحبوحه تنش ها با پیونگ یانگ، رزمایش نظامی برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید