افزایش گردشگران خارجی استان کرمان

به گزارش وبلاگ یاهو، محمد جهانشاهی معاون توریستی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت که بیش از 15 هزار توریست خارجی امسال به استان کرمان سفر کردند و پیش بینی می گردد شمار توریستان خارجی در استان تا انتها امسال به 30 هزار نفر برسد.

افزایش گردشگران خارجی استان کرمان

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کرمان گفت که جهانگردی خارجی در دولت تدبیر و امید افزایش سه برابری را نسبت به دولت دهم تجربه نموده است.

با توجه به هزینه کردن 300 دلار به وسیله هر جهانگرد خارجی، تقریباً چهار میلیون دلار برای استان ارز آوری داشته است.

جهانشاهی گفت:

اغلب جهانگردان خارجی از کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا از جاذبه های استان کرمان بازدید نموده اند.

با توجه به افزایش 20 درصدی هتل و اماکن اقامتی استان در دولت یازدهم تعداد هتل ها در استان کرمان از 25 واحد در سال 91 به 30 واحد در سال 94 افزایش یافته است.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان کرمان گفت که تأسیسات جهانگردی استان با رشد 30 درصدی از 302 واحد در سال 91 به 410 واحد در سال 94 رسید.

جهانشاهی بیان نمود:

باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلیخان و باغ فتح آباد در کرمان بیشترین آمار بازدیدکننده جهانگردان را به خود اختصاص داده اند.

استان کرمان با پنج پرونده ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، روستای میمند، قنوات و کویر لوت، 700 اثر ملی و حدود هفت هزار اثر شناخته شده تاریخی از قطب های جهانگردی به شمار می آید.

سه قنات گوهر ریز جوپار، اکبرآباد و قاسم آباد و کویر لوت، تابستان سال جاری در اجلاس جهانی یونسکو به ثبت رسید و کرمان از نظر تعداد آثار ثبت جهانی هم اکنون رتبه نخست را در کشور دارد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "افزایش گردشگران خارجی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش گردشگران خارجی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید