معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین

به گزارش وبلاگ یاهو، جاذبه های جهانگردی شانگهای

شانگهای یکی از مهم ترین و جذاب ترین شهرهای چین است و با 24 میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر جهان محسوب می شود. تورهای مختلفی به مقصد شانگهای و همین طور پکن برگزار می شود و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر چینی سفر می کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف ترین جاذبه های جهانگردی شانگهای را به شما معرفی کنیم تا در این کلانشهر عظیم و پرجمعیت بتوانید برنامه ریزی بهتری برای بازدید از دیدنی های شهر داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین

بلوار باند | The Bund

پیاده روی در بلوار مشهور باند به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های جهانگردی شانگهای به حساب بیاید. این خیابان در ساحل غربیِ رودخانه هوآنگ پو قرار گرفته و یکی از جهانگردی ترین مناطق شهر شانگهای به شمار می رود. در امتداد این بلوار ساختمان های متعددی وجود دارند که با سبک های معماری مختلف مثل گوتیک، رمانسک و رنسانس ساخته شده اند. این بخش از رودخانه در تضاد با ساحل شرقی رودخانه هوآنگ پو است که مملو از آسمان خراش ها و ساختمان های رفیع و بلندمرتبه مدرن است. بهترین زمان برای پیاده روی و قدم زدن در بلوار دی باند عصرها و بعد از تاریک شدن هواست. در این هنگام چراغ های شهر و آسمان خراش ها روشن می شود و چشم اندازی دلپذیر و تماشایی به وجود می آورد.

باغ یو | Yu Garden

باغ یوگاردن یکی دیگر از معروف ترین و زیباترین جاذبه های جهانگردی شانگهای است و پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر چینی حتما از آن دیدن کنید. این باغ بی نظیر در شمال شرقی شهر قدیم قرار گرفته و در حدود سال 1559 ساخته شده است. در آن زمان یکی از سرانِ سلسله پادشاهی مینگ تصمیم گرفت باغی آرامش بخش و دلپذیر برای استراحت والدینش بسازد، و به این ترتیب بود که یکی از زیباترین باغ های چین ساخته شد. یو در زبان چینی به معنای رضایت و خوشحالی است و این باغ در مجموع مساحتی بالغ بر 20000 متر مربع را در بر گرفته است و یک باغ بیرونی و یک باغ اندرونی دارد. در سرتاسر این باغ برکه ها، آبنماهای زیبا، صخره ها و پل های چوبی هنرمندانه، آلاچیق ها و گل و گیاهان سرسبز و زیبا فضایی واقعا آرامش بخش و لذت بخش را به وجود آورده اند. راستی شما می توانید برای رزرو هتل در شانگهای از طریق وب سایت وبلاگ یاهو اقدام بفرمایید.

مرکز تجارت جهانی شانگهای | Shanghai World Financial Center

شانگهای یکی از قطب های مهم مالی جهان است و به همین دلیل، در این کلانشهر آسمان خراش ها و مراکز تجاری و بازرگانی فراوانی وجود دارند. مرکز تجارت جهانی یکی از معروف ترین جاذبه های جهانگردی شانگهای است که با معماری بی نظیر و مدرنش در چشم انداز شهر کاملا تعیین است. این آسمان خراش 492 متری از 101 طبقه تشکیل شده که موسسات و شرکت های مالی بین المللی، مراکز خرید بزرگ و هتل های مشهور در همین آسمان خراش قرار دارند. یکی از جذاب ترین بخش های این اسمان خراش برای جهانگرد ها و جهانگردان سکوی مشاهده شیشه ای است که در بالاترین قسمت این آسمان خراش قرار گرفته است. بازدیدکنندگان با آسانسور می توانند در چند ثانیه به این سکوی بازدید شیشه ای برسند و از آن جا چشم انداز فوق العاده به شهر داشته باشند.

موزه شانگهای | Shanghai Museum

موزه ها همیشه بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک منطقه به حساب می آیند. یکی از جاذبه های جهانگردی شانگهای موزه این شهر است که در سطحی جهانی و هم رده با موزه های مشهور جهان قرار می گیرد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن و در میدان مردم واقع شده و در پنج طبقه مجموعه ای ارزشمند و بی نظیر از تاریخ چین باستان را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. سکه های باستانی، نقاشی ها و تصویرنگاره های هنرمندان چین باستان، صنایع دستی و ظرف و ظروف سرامیکی نفیس و باارزش و ابزارآلات برنزی و … از جمله اشیاء دیدنی در موزه شانگهای هستند. موزه شانگهای در مجموع بیش از 120000 شیء و اثر تاریخی را در 11 گالری جداگانه به نمایش گذاشته است.

شهرک ژوجیاجیاو | Zhujiajiao

بگذارید این طور بگوییم که هرکس که به شانگهای سفر می کند باید حتما از یکی از شهرک های آبی شهر دیدن کند تا سفرش تکمیل شود. شهرک ژوجیاجیاو یکی از بهترین شهرک های آبی است که با این که بیش از 1700 سال قدمت دارد به خوبی مراقبت و نگهداری شده است. بازدیدکنندگان سوار بر قایق های چوبی سنتی می شوند و در کانال های آبی از وسط خانه ها و از زیر بیش از 35 پل سنگی قدیمی عبور می کنند. بله، این شهر شاید شما را تا حدی به یاد ونیز ایتالیا بیندازد و حقیقتا هم هردو بسیار رمانتیک و زیبا هستند. در این منطقه جا دارد از باغ kezhi، بزرگ ترین باغ یادبود ژوجیاجیاو هم دیدن بفرمایید.

قطار مگلِو شانگهای | Shanghai Maglev Train

در این جا لازم به یکی از مشهورترین جاذبه های جهانگردی شانگهای اشاره کنیم که نه یک بنا یا ساختمان، بلکه یک قطار شهری است! قطار مگلو که به قطارهای شناور هم معروفند نوعی از قطارهای پیشرفته و مدرن هستند که به کمک نیروی مغناطیسی و با فاصله کمی از ریل حرکت می کنند. به دلیل شناور بودن در هوا و نبود اصطکاک با ریل، این قطارها می توانند با سرعتی شگفت انگیز و قابل مقایسه با هواپیماهای جت هم حرکت کنند!

فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای فاصله نسبتا زیادی از مرکز شهر دارد. اما مسافران می توانند با استفاده از قطار مگلو که با سرعت 430کیلومتر در ساعت حرکت می کند در سریع ترین زمان ممکن خود را به شهر برسانید و تجربه بی نظیری را تجربه کنید. قطار مگلو شانگهای زمانی که در اوایل قرن 21 ساخته شد هزینه ای بالغ بر 1.2 میلیارد دلار در پی داشت و در آن زمان، سریع ترین قطار الکتریکی-تجاری جهان محسوب می شد.

برج مروارید خاور | Oriental Pearl Tower

یکی دیگر از جاذبه های جهانگردی شانگهای باز هم یک آسمانخراش مشهور و بلندمرتبه است. برج مروارید خاور یا اورینتال پرل مشرف به رودخانه هوآنگ پو و در منطقه جدید و مدرن پودونگ ساخته شده است و در چشم انداز شهر خودنمایی می کند. این برج مخابراتی با 468 متر ارتفاع در زمان ساختش در دهه 1990 بلندترین ساختمان در شانگهای به حساب می آمد. برج اورینتال پرل ششمین برج رادیو و تلویزیونی در جهانست و 15 سکوی مشاهده و یک رستوران گردان در ارتفاع 264 متری دارد. یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های این برج، سکوی مشاهده فضای باز است که با کف شیشه ای، تجربه ای منحصربه فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می کند.

پارک دیزنی لند شانگهای | Shanghai Disneyland Park

دو شرکت دیزنی آمریکا و شندی شانگهای با همکاری یکدیگر، پارک تفریحی و موضوعی را در این شهر ساخته اند که مکانی برای تفریح و شادی بچه ها و خانواده های این شهر باشد. همچنین جهانگردان خارجی که به اینجا می آیند، نه تنها در شهربازی دیزنی لند سرگرم می شوند؛ بلکه تلفیقی از هنر چین و دیزنی را هم خواهند دید. اگر می خواهید در میان جاذبه های جهانگردی شانگهای به دیدن دیزنی لند بروید، باید به محله پادانگ در اینجا بروید. برای دسترسی بهتر به این پارک تفریحی و شهربازی هم، ایستگاه مترویی با 5 دقیقه پیاده روی تا پارک وجود دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این پارک دیزنی، داشتن بزرگ ترین قلعه دیزنی در جهانست.

کل این مجموعه دارای 7 بخش با موضوعات مختلفی مانند خیابان میکی، سرزمین آینده و دیگر موضوعات دارد. اگر به شانگهای سفر می کنید، حتما به دیدن این مجموعه جذاب تفریحی بروید.

جزیره چونگ مینگ شانگهای | chongming island

یکی از جزیره های بزرگ چین که در شانگهای قرار گرفته است، جزیره ای به نام جزیره چونگ مینگ بوده که پر از جاذبه های طبیعت گردی بسیار است. نه تنها مردم شانگهای بلکه جهانگردان خارجی و افرادی که علاقه مند به محیط زیست طبیعی یا پرنده نگاری هستند، وارد این جزیره می شوند. در هر گوشه از این جزیره می توانید تالاب ها و مرداب های پر از نیزاری را ببینید که حیات وحش زیبای خود را به رخ می کشد. از طرفی ساخت و سازهای انسان از جمله کلبه های چوبی و سکوهایی برای رفت و آمد در این ناحیه به جاذبه های درون آن افزوده است. پارک ملی درون جزیره، هر چند که جنگلی ساخته بشر است اما هم اکنون رشد نموده و به منطقه امن و زیبایی برای خانواده های شانگهای تبدیل شده است. ورودی به این مجموعه در آخر هفته ها بیشتر شده و می توانید از امکانات درون پارک استفاده کنید. از جاذبه های جهانگردی شانگهای که طرافداران بسکمک دارد، جزیره چنگ مینگ است.

روش های مختلفی برای رفتن به جزیره دارید. یا با مترو و قایق بروید یا اینکه اتوبوس سوار شوید.

از دیگر جاذبه های تفریحی شانگهای می توان جاذبه های زیر را نام برد:

  • برج جین مائو
  • محله ژینتیاندی
  • برج شانگهای
  • میدان پیپلز
  • آکواریوم اقیانوسی شانگهای
  • باغ وحش شانگهای
  • جاده 50 موگانشان
  • پل وایبایدو
  • پارک حیوانات وحشی شانگهای
  • هپی ولی شانگهای
  • سنچری پارک
  • جهان سیرک شانگهای
  • پارک جنگلی گونگ کینگ
  • شهر آبی ژوجیاجیائو

معرفی خیابان های معروف شانگهای

محله فرانسوی تیانزیفانگ | Tianzifang

یکی از جذاب ترین مناطق شهر شانگهای محله فرانسوی تیانزیفانگ است که منطقه ای مسکونی به جا مانده از دوران حضور فرانسوی ها در چین است. امروزه این محله یکی از جاذبه های جهانگردی شانگهای است و به منطقه هنری تبدیل شده است. در سرتاسر این محله بوتیک ها و فروشگاه های صنایع دستی و آثار هنری وجود دارند که شما را با معماری و هنر سنتی چین آشنا می کنند. این محله در کوچه های خیابان تیکانگ قرار گرفته و یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی و آثار هنری و دستی چینی است.

خیابان نانجینگ | Nanjing Road

خرید همیشه یکی از بخش های جذاب سفر است، به ویژه اگر به کشورهایی سفر کنید که در زمینه تولید محصولات مختلف پیشگام باشند. اگر شما هم عاشق خرید کردن هستید باید بدانید که خیابان اصلی و مهم خرید در شانگهای، خیابان نانجینگ است. این خیابان یکی از بزرگ ترین خیابان های جهان و یکی از مشهورترین جاذبه های جهانگردی شانگهای است و همیشه مملو از جمعیت است. خیابان نانجینگ در سال 1845 ساته شده و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود: بخش شرقی عمدتا محوطه ای برای خرید است و روزگاری مغازه های سنتی چینی در این منطقه به فروش محصولات مختلف مشغول بودند. با این حال، امروزه این مغازه ها با فروشگاه های بزرگ و مدرن، رستوران ها و هتل های لاکچری و لوکس جایگزین شده اند. بخش شرقی خیابان نانجینگ هم یک پیاده روی وسیع و بزرگ است و خریداران دیگر لازم نیست نگران عبور و مرور اتومبیل ها باشند.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت

به "معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید