سال جاری هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می گردد!

به گزارش وبلاگ یاهو، سفرها در سال 2018 گران تر خواهند شد. شاید انتظار شنیدن این خبر را نداشتید اما متأسفانه حقیقت دارد…

سال جاری هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می گردد!

تا می توانید سال جاری از تخفیف پروازها، قیمت های مقرون به صرفه تورهای گردشگری، بلیت هواپیما و هتل ها بهره مند شوید که سال آینده سال گرانی و افزایش دنیای خدمات سفر است.

بنا بر چهارمین گزارش سالانه (fourth annual report) که به تازگی از سوی شرکت مدیریت دنیای سفر منتشر شده است، تحقیقات نشان می دهد که قیمت سفرهای هوایی در سال 2018 تا 3.5 درصد افزایش پیدا می نماید. پیش بینی می گردد قیمت هتل ها کمی بیشتر افزایش پیدا نموده و حدود 3.7 درصد بالاتر رود.

حالا خبر خوش برای مسافران چیست؟ قیمت سرویس های حمل و نقل زمینی مانند تاکسی، قطار و اتوبوس تنها 0.6 درصد بیشتر می گردد. قوی شدن اقتصاد دنیای و افزایش تقاضا عوامل اصلی افزایش قیمت هاست؛ همان طور که نوسانات ارز و افزایش قیمت نفت از دیگر عوامل آن به شمار می رود.

با این که افزایش قیمت در سرتاسر دنیا اتفاق می افتد اما اندازه آن بر حسب منطقه ها و کشورهای مختلف فرق دارد. قیمت ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشتر در هند و چین به علت افزایش تقاضای داخلی افزایش پیدا می نماید. قیمت ها در اروپای شرقی بیشتر از اروپای غربی بالاتر می رود (7.1 درصد در مقابل 5.5 درصد)؛ که این امر مربوط به برگزاری مسابقات جام دنیای فوتبال 2017 در روسیه است.

در امریکای شمالی قیمت ها کمتر و در حدود 2.3 درصد اضافه می گردد و گزارشات نشان می دهد که محدودیت های بیشتر سفر منجر به کاهش پروازها به سوی امریکای شمالی خواهد شد.

در خصوص منطقه ها دیگر هم باید گفت که قیمت هتل ها در آسیا تا 3.5 درصد افزوده می گردد که این هم در کشورهای مختلف متغیر است. مثلاً در ژاپن به احتمال زیاد 4.1 درصد و در نیوزیلند تا 9.8 درصد افزایش پیدا می نماید. پیش بینی می گردد قیمت هتل ها در اروپای شرقی و غربی 6 درصد و در روسیه تا 11.9 درصد (باز هم به علت جام دنیای فوتبال) افزایش پیدا کند. گزارشات نشان می دهد که در امریکا قیمت ها تا 2.9 درصد بالاتر می رود که کمتر از میانه دنیای است.

البته، با وجود تمام آماری که از افزایش قیمت ها داده شد ضروری است این را هم بگوییم که قیمت ها بالاتر خواهد رفت اما تسهیلات و امکانات رفاهی نیز بیشتر خواهد شد. هتل ها هوشمندتر می شوند و شرکت ها در تفریح های داخل اتاق های هتل و فناوری های برجسته بیش از قبل سرمایه گذاری می نمایند. علاوه بر این، برنامه های کاربردی مخصوص تلفن های همراه ساخته می گردد که چک کردن مداوم هتل ها و پروازها را خیلی راحت تر نموده است. خطوط هوایی نیز خدمات بیشتر و ارزشمندتری به مسافران ارائه می دهند. آیا به زودی شاهد این خواهیم بود که در هواپیماهای کلاس مالی جایگاه ها بیشتر باز شوند و به حالت تختخواب دربیایند؟

بهتر است فقط امیداور باشید…

منبع: فوت و فن

به "سال جاری هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید