بزرگترین مراکز خرید جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

به گزارش وبلاگ یاهو، مراکز خرید بزرگی در سراسر جهان قرار دارند که در واقع مجموعه های اداری تجاری تفریحی محسوب می شوند. تعدادی از این مراکز خرید در مقایسه با موارد مشابه خود بسیار بزرگتر هستند.

بزرگترین مراکز خرید جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

از آنجا که شیوه های درآمدزایی و خرید و فروش غربی در سراسر دنیا در حال توسعه است، شاهد ساخت و افزایش تعداد فروشگاه های بزرگ در کشورهایی هستیم که گاهی حتی فروشنده کافی برای جای دادن در غرفه های آن ندارند. بیشتر فروشگاه هایی که در این فهرست به آن ها اشاره می کنیم، در آسیا و کشورهای اطراف آن هستند. بزرگترین فروشگاه های دنیا در اماکنی قرار دارند که گاهی انتظارش را ندارید.

25. Centro Comercial Aricanduva

مرکز خرید آریکاندوا همراه با مرکز خرید Centro Comercial Santafé در سائوپائولو مرکز برزیل قرار گرفته است و شعار آن سائوپائولوی بزرگ است. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید امریکای جنوبی است.

24. Centro Comercial Santafé

مرکز خرید سانتافه به عنوان یکی از بزرگترین فروشگا ه های آمریکای جنوبی شامل 485 فروشگاه، 10 سینما و 26 رستوران است.

23. South Coast Plaza

مرکز خرید ساوت کوست پلازا کوچک ترین فروشگاه از بین سه مرکز خرید آمریکایی این فهرست است و یک مرکز خرید لوکس و بسیار بزرگ در Costa Mesa در کالیفرنیا محسوب می گردد. مساحت این مرکز خرید حدود 252000 مترمربع است.

22. Morocco Mall

مرکز خرید بزرگ مراکش به نام موراکو مال در کازابلانکا در ساحل غربی مراکش قرار گرفته است و حتی این امکان را به بازدیدنمایندگان می دهد که بتوانند با استفاده از ابزارهای ویژه غواصی در آکواریوم یکی میلیون لیتری آن غواصی نمایند.

21. Mall of America

مرکز خرید آمریکا یا MOA دقیقا بیرون از شهرهای دوقلو در آمریکا قرار گرفته و به قدری وسعت دارد که می توان گفت مساحتش هفت برابر ورزشگاه یانکی (ِYankee) است.

20. King of Prussia Mall

مرکز خرید کینگ آف پروسیا در پنسیلوانیا قرار گرفته است و در واقع بزرگترین مرکز خرید آمریکا است و مساحتی حدود 300000 مترمربع دارد.

19.SM City Cebu

تعداد افرادی که در یک روز معمولی وارد مرکز خرید اس ام سیتی سبو می شوند، حدود صد هزار نفر است، با این حال این مرکز خرید در واقع چهارمین مرکز خرید بزرگ فیلیپین است.

18. Mal Artha Gading

مرکز خرید آرتا گادینگ در جاکارتا مرکز اندونزی قرار گرفته است و مساحتی حدود 270000 مترمربع را می پوشاند. در طراحی این مرکز خرید از طرح های مرتبط با جاده ابریشم و عجایب هفت گانه دنیا ایده گرفته شده است.

17. High Street Phoenix

مرکز خرید های استریت فونیکس که در بمبئی در هندوستان قرار گرفته است، با یک هتل پنج ستاره، یک مرکز چند منظوره و یک برج مسکونی خودنمایی می نماید.

16. Berjaya Times Square

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر به عنوان بزرگترین ساختمان دنیا که در یک فاز ساخته شده، شامل یک شهربازی، یک تئاتر IMAX و مساحت فروشگاهی حدود 750000 مترمربع، است.

15. SM Megamall

مرکز خرید SM Megamall در واقع دو ساختمان است که با یک پل به هم متصل شده اند. این مرکز خرید در مانیلا در فیلیپین قرار گرفته است و مساحتی حدود 400000مترمربع را شامل می گردد.

14. West Edmonton Mall

این مرکز خرید در ادومنتون در کانادا است و بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شاقتصادی محسوب می گردد. حدود 23000 نفر در مرکز خرید وست اندموتون مشغول به کار هستند. البته این مسئله زیاد عجیب نیست، چون این مجموعه یک پارک آبی، 800 فروشگاه و تعداد زیادی جاذبه تفریحی در داخل ساختمان را شامل می گردد.

13. The Dubai Mall

دبی مال که در واقع بخشی از پروژه بزرگ 20 میلیارد دلاری برج الخلیفه است، شامل بیش از 1200 فروشگاه می گردد.

12. Jamuna Future Park

مرکز خرید جامونا فیوچر پارک با مساحتی حدود 400000 متر مربع در داکا مرکز بنگلادش واقع شده است و بزرگترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا محسوب می گردد.

11. SM Mall of Asia

مرکز خرید SM Mall of Asia که در فیلیپین قرار گرفته است، هر روز میزبان حدود 200000 نفر است.

10. Sunway Pyramid

مرکز خرید سانوی پیرامید با مساحتی حدود 400000 مترمربع در مالزی ساخته شده است. این مرکز خرید به علت ساختمان آن که شبیه اهرام ثلاثه مصر است و در ورودی آن سنگی سبیه به یک شیر و با حالتی شبیه محافظ قرار گرفته است، معروفیت دارد.

9. Istanbul Cevahir

مرکز خرید جواهیر در استانبول ترکیه قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید اروپا محسوب می گردد.

8. Mid Valley Megamall

مرکز خرید میدولی مگامال در کوالالامپور مالزی قرار گرفته است و شامل مرکز خرید، یک بلوک اداری، 30 دفتر کاری و دو هتل است.

7. Isfahan City Center

مرکز خرید Isfahan City Center با مساحتی حدود 650000 مترمربع شامل یک هتل پنج ستاره، یک مرکز خرید و یک مرکز اقتصادی بین المللی است.

6. Central World

مرکز خرید سنترال ورلد در بانکوک، مرکز تایلند قرار گرفته است و شامل یک هتل و یک برج هم است و مساحتی حدود 1میلیون متر مربع دارد.

5. Fars Shopping Complex

Fars Shopping Complex که به عنوان مجتمع خلیج فارس شیراز هم شناخته می گردد، با مساحتی حدود 450000 مترمربع در شیراز قرار گرفته است.

4. 1 Utama

این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید در مالزی است. مرکز خرید وان اوتاما مساحتی حدود 500000 مترمربع دارد.

3. SM City North EDSA

SM City North EDSA در کِزون سیتی در فیلیپین قرار گرفته است و بزرگترین مرکز خرید در فیلیپین و سومین مرکز خرید بزرگ در دنیا است که با وسعتی حدود 483 هزار مترمربع در یک زمین اجاره ای بنا شده است.

2. Golden Resources Mall

مرکز خرید گلدن ریسورس که به آن مرکز خرید بزرگ چین هم می گویند، با مساحتی حدود 600000 مترمربع در پکن، مرکز چین قرار گرفته است.

1. New South China Mall

مرکز خرید نیو ساوت چاینا که در چین جنوبی قرار گرفته است، بزرگترین مرکز خرید دنیا است که زمانی بلا استفاده ترین مرکز خرید دنیا هم بود، چون 99 درصد فضای کاربردی آن خالی بود. اما پس از قدری تغییر در شیوه های جذب مشتری و تغییرات اساسی دیگر، در حال حاضر دیگر عنوان بلا استفاده ترین را ندارد.

منبع: کجارو / list25.com

به "بزرگترین مراکز خرید جهان در کدام کشورها قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مراکز خرید جهان در کدام کشورها قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید