تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد

به گزارش وبلاگ یاهو، ایرنا نوشت: به دنبال تصمیم دولت مکرون در تشدید اقدام های محدود کننده برای مقابله با شیوع کرونا، یک نشریه فرانسوی از برقراری مقررات منع آمد و شد در 104 شهر فرانسه اطلاع داد.

تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد

روزنامه لو ژورنال دو دیمانش، نیس نخستین شهر فرانسه بود که منع آمد و شد در این شهر از سوی مقامات اعلام شد.

پس از آن در چند شهر دیگر از جمله لیون در ساعت هایی به غیر از موارد اوژانسی، یعنی کادر پزشکی و فعالان اجتماعی برای موارد پزشکی یا یاری به بیماران و سالمندان دیگر افراد مجوز حضور در خیابان ها را نداشتند.

لو ژورنال دو دیمانش در تازه ترین گزارش خود از افزایش تعداد شهرهایی که منع آمد و شد در آنها اعلام شده به 104 شهر خبر داده است.

شهرداری این شهرها علاوه بر مقررات محدودکننده اجتماعی و تشدید این اقدام ها از روز گذشته، برای ساعت هایی منع رفت و آمد اعلام نموده اند.

سیبت اندیایه سخنگوی دولت فرانسه گفته بسته به شهرها باید منع رفت و آمد برقرار گردد، مکان هایی داریم که بدیهی است این اقدامات رعایت نمی شوند.

فرانسه از 17 مارس (27 اسفند 98) با اعلام شروع قرنطینه عمومی تاکید نمود که به مدت 2 هفته مردم به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از 100 هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

از روز سه شنبه هم اقدامات سختگیرانه تری در این ارتباط از سوی دولت اعلام شد.

شورای کارشناسان علمی در توصیه هایی به دولت امانوئل مکرون اعلام نمودند برای مهار ویروس کرونا، قرنطینه خانگی در فرانسه باید 6 هفته ادامه یابد.

شورای علمی نیز سه شنبه شب به دولت تاکید نمود: افزایش این اقدامات از مدت زمان اولیه دو هفته که اولین بار در سه شنبه گذشته اعمال شد، لازم است.

ژروم سالومون مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه اعلام نمود، تا عصر سه شنبه به وقت محلی، حدود 2 هزار و 516 نفر که شرایط جسمی آنان وخیم است، در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. سالومون اضافه کرد، در 24 ساعت گذشته آزمایش کرونای 434 تن دیگر مثبت اعلام شد. با این حساب شمار مبتلایان به کووید19 در این کشور به 22 هزار و 300 نفر رسید که نسبت به روز دوشنبه 12 درصد افزایش نشان می دهد.

با افزایش شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در فرانسه که تا زمان حاضر از مرز یک هزار و 100 نفر عبور نموده، این کشور پس از چین، ایتالیا، ایران و اسپانیا در ردیف پنجم نهاده شده است.

همچنین دولت مکرون از بیم افزایش بیماری کرونا در زندان های این کشور، یکهزار و 600 تن از زندانیان را آزاد و اعلام نمود که 3 هزار و 400 تن دیگر را نیز آزاد می نماید.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای تا روز سه شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 417 هزار و 654نفر رسید. از این تعداد 18هزار و 605 نفر جان باخته و 108 هزار و 302نفر بهبود پیدا نموده اند.

کنترل های اجتماعی از سوی پلیس در فرانسه بدون تبعات هم نبوده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک زن پلیس 23 ساله به دنبال کنترل های محدود کننده اجتماعی در ناحیه اوآز از ناحیه سر از طریق پرتابه به شدت مورد هدف نهاده شد و زخمی شد.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید