تهدید تازه سناتور های آمریکایی علیه پروژه نورد استریم 2

به گزارش وبلاگ یاهو، گروهی از سناتور های آمریکایی، مدیران بندر موکران آلمان، یکی از همکاران پروژه نورد استریم2 را تهدید نموده اند در صورت ادامه همکاری با این پروژه، اقتصادشان نابود خواهد شد.

تهدید تازه سناتور های آمریکایی علیه پروژه نورد استریم 2

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، گروهی از سناتور های آمریکایی، مدیران بندر موکران در آلمان را تهدید نموده اند در صورت ادامه همکاری با پروژه نورد استریم2، اقتصاد آنان نابود خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری اسپوتنیک، تد کروز، از ایالت تگزاس، تام کاتن، از ایالت آرکانزاس و ران جانسون، از ایالت ویسکانسین سه نماینده جمهوری خواه مجلس سنا هستند که در نامه ای از مدیران این بندرگاه خواسته اند حمایت های لجستیکی خود برای این پروژه را متوقف نمایند.

این سه قانونگذار آمریکایی در نامه سه صفحه ای خود که روزنامه آلمانی هندلزبلات آن را به دست آورده نوشته اند: اگر شما به ارائه کالا، خدمات و حمایت از نورداستریم2 ادامه دهید، بقای شرایط مالی آینده شرکت خود را نابود خواهید کرد.

بر اساس گزارش هایی این بندر آلمانی در ساخت و توسعه پروژه نورد استریم 2 همکاری دارد.

اوایل ماه ژوئن نیز چند سناتور آمریکایی طرحی را برای تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 ارائه کردند.

تد کروز، جین شاهین و جان باروزو از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه تام کاتن و ران جانسون، دو سناتور دیگر این مجلس، شانزدهم خرداد ماه طرحی را معرفی کردند که خواهان تحریم تمام شرکت های همکار با پروژه نورد استریم2 است.

بر اساس این طرح تمام شرکت هایی که ارائه نماینده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم2 روسیه باشند تحریم خواهند شد.

نورد استریم 2 یک پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است 1.942 تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و به وسیله آب های منطقه ای یا مناطق انحصاری مالی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه کوشش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند.

این کشور به همراه بعضی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می آورد. به همین دلیل، در سال 2019، تحریم هایی را علیه شرکت هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "تهدید تازه سناتور های آمریکایی علیه پروژه نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید تازه سناتور های آمریکایی علیه پروژه نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید