فراوری مایع آتش زای ایمن ایران ساخت شد

به گزارش وبلاگ یاهو، محققان کشور مایع آتش زای ایمنی اختراع نموده اند که فقط روی چوب و ذغال قابل اشتعال است.

فراوری مایع آتش زای ایمن ایران ساخت شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ یاهو، سیدصادق هاشمی فرد مخترع مایع آتش زا، گفت: مایع آتش زا برای نخستین بار در جهان به عنوان یک مایع با سوخت گیاهی و ایمن اختراع و فراوری شده است.

وی افزود:گیاهی و ایمن بودن از خصوصیات جالب و شاخص این مایع آتش زا است به طوریکه به غیر از چوب و ذغال روی سطوح دیگر قابل اشتعال نیست یعنی حتی اگر روی دست بریزید مشتعل نمی گردد و از نظر ایمنی امن ترین مایع آتش زا در جهانست. اما به محض اینکه روی ذغال، چوب یا مشتقات چوب ریخته گردد با نزدیک شدن کبریت یا فندک مشتعل می گردد و حداکثر ظرف دو دقیقه ذغال یا چوب را سرخ و قابل استفاده می کند.

پیشگیری از سوختگی در اثر استفاده از الکل و ژل آتش زا

وی گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد با مراجعه به بیمارستان سوانح سوختگی با افرادی برمی خوریم که در اثر استفاده از الکل و ژل سوخت برای روشن کردن آتش دچار سوختگی شدید شدند و این ماده می تواند دغدغه افراد را در هنگام روشن کردن چوب و ذغال مرتفع نموده و در جهت حفظ سلامت افراد مفید واقع گردد.

وی افزود: این ماده را با هدف جایگزینی انواع مواد آتش زا مثل ژل سوخت، الکل و یا بنزین یا دیگر مواد فراوری شده خطرآفرین که افراد برای روشن کردن چوب یا ذغال از آن استفاده می نمایند فراوری و روانه بازار نموده ایم.

هاشمی فرد ادامه داد: این مایع آتش زا به دلیل استفاده از روغن کاج در ساخت آن فرار نیست و به مرور زمان هم خاصیت خود را از دست نمی دهد و تاریخ انقضا ندارد.

هاشمی فرد عنوان نمود: این محصول مفتخر به دریافت رتبه اول اختراع در جشنواره شیمیدان و دانشمندان جوان کشور شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری مایع آتش زای ایمن ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری مایع آتش زای ایمن ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید