تلاش برای حمایت از کسب وکار های زودبازده در حوزه دانش بنیان

به گزارش وبلاگ یاهو، برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کار های دانش بنیان با هدف کمک به کسب وکار های زودبازده در حوزه دانش بنیان در شیراز آغاز به کار کرد.

تلاش برای حمایت از کسب وکار های زودبازده در حوزه دانش بنیان

هدایت اله سلیمی، مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در حاشیه بهره برداری از برنامه برکت در شیراز گفت: رویکرد اصلی مجموعه پشتیبان، ورود سرمایه های خارجی به کشور و مدیریت ظرفیت های داخلی است تا با استفاده از بستر بوجود آمده بتوان شرکت های دانش بنیان را حمایت کرده یا کسب و کار های نوینی که حداقل یک نیاز اساسی کشور را پوشش دهند تاسیس کرد.

او گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کار های دانش بنیان موسوم به برنامه برکت نیز به همین علت تدوین و عملیاتی شده است.

سلیمی گفت: در کشور ایران ظرفیت های بزرگ رسانه ای از طریق فضای مجازی در حوزه های گوناگون وجود دارد که متاسفانه نسبت به آن هیچ حمایت و توجهی صورت نگرفته است. فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که عمدتا محتوای موثر، کاربردی و علمی را تولید و منتشر می کنند، رها شده و بجای دریافت سرویس های تشویقی بابت فعالیت های مفید، دانش ساز و فرهنگ ساز خود، به صورت مداوم در هراس اند تا مبادا زحمات چندین ساله خود و همکارانشان را یک شبه از دست بدهند. در این بستر سرمایه گذاری های مالی و زمانی بزرگی اجرا شده است و ده ها هزار شغل را در خود جای می دهد.

او گفت: شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان با عملیاتی شدن برنامه برکت تلاش دارد تا در بهبود این روند و استفاده از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای تاسیس کسب و کار های دانش بنیان و نوآور، سهمی داشته باشد.

سلیمی گفت: در برنامه برکت، با پشتیبانی همه جانبه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و با مشارکت صاحبان رسانه های بزرگ دیجیتال، کسب و کار های دانش محور و زودبازده تولید شده که مالکیت دائم آن در اختیار صاحب رسانه است.

او تشریح کرد: این کسب و کار ها که عمدتا الکترونیک هستند با زیر ساخت کامل، تامین مالی، پشتیبانی، نیروی انسانی و واحد انفورماتیک فعال در اختیار صاحبان ظرفیت های رسانه ای فضای مجازی و فعالان این حوزه قرار گرفته و مالکیت دائم آن بدون هیچ گونه هزینه ای به ایشان واگذار می شود.

سلیمی گفت: برنامه برکت به گونه ای تدوین شده است که صاحبین رسانه های دیجیتال و فعالان فضای مجازی، بدون پرداخت هیچگونه هزینه اصلی و جانبی جهت راه اندازی، مالک یک کسب و کار نوآور، پر بازده و دانش بنیان شده و بدون نگرانی از چالش های اجرایی، مدیریتی و مالی آن، می توانند به فعالیت های رسانه ای خود بپردازد.

او گفت: تمامی مسئولیت های اجرایی، مالی و پشتیبانی کسب و کار های تاسیس شده بر عهده شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان است، در برنامه برکت فعالین فضای مجازی به فعالیت علمی، آموزشی و فرهنگی قبلی خود ادامه داده و تنها مسئول معرفی کسب و کار تحت مالیکت خود به کاربران و دنبال کنندگان هستند.

مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در مورد مزایای این طرح گفت: در این برنامه، کسب و کار های تاسیس شده علاوه بر پشتیبانی همه جانبه در تمامی سطوح، تامین مالی و فعالیت اصلی تجاری خود، دارای امکانات متنوعی نظیر باشگاه مشتریان اختصاصی و امکان برگزاری انواع کمپین ها هستند تا تعاملات صاحبان رسانه ها با کاربران خود حفظ شده و افزایش یابد.

او گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه های بزرگ دیجیتال موسوم به برکت در حال حاضر با مشارکت سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پِی، سامانه رمز پایه ملّی چِنج و مجموعه فناورانه ملّی تِک عملیاتی شده و بزودی بیش از 13 شرکت تامین زیر ساخت دیگر به آن ملحق خواهند شد.

در این مراسم که با میزبانی شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و حضور اصحاب رسانه و مدیران تاثیر گذار حوزه شرکت های دانش بنیان کشور برگزار شد، از خدمت تازه این مجموعه پیشگام در حوزه نوآوری و کسب و کار، موسوم به برنامه برکت رونمایی شد.

شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در ادوار گذشته نیز طرح هایی دانش محور و با پتانسیل بالای اشتغال زایی را به بهره برداری رسانده بود. طرح هایی نظیر خیریه های کسب و کار ساز که سالانه بیش از 10 کسب و کار دانش بنیان تازه را با رویکرد عام المنفعه و با هدف خلق فرصت های شغلی برای افراد توانمند و نخبه روانه بازار کشور می کند.

وبلاگ یاهو فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تلاش برای حمایت از کسب وکار های زودبازده در حوزه دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای حمایت از کسب وکار های زودبازده در حوزه دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید