خبرنگاران سازمان بنادر از برنامه های توسعه دریایی و بندری قشم استقبال می نماید

به گزارش وبلاگ یاهو، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از هرگونه برنامه های توسعه ای دریایی و بندری که قرار است در جزیره قشم صورت گیرد، استقبال خواهیم کرد.

خبرنگاران سازمان بنادر از برنامه های توسعه دریایی و بندری قشم استقبال می نماید

علیرضا محمدی کرجی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون توسعه همکاری های مشترک در حوزه دریایی، بندری و گردشگری قشم اضافه نمود:

قانون گذار مسوولیت هایی را در بنادر ملکی، خصوصی و بنادری که در جغرافیای مناطق آزاد واقع شده (غیر ملکی) را در چهارچوب وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار داده است.

وی بیان داشت: باتوجه به ظرفیت های موجود بین بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد قشم و استناد به هماهنگی خوبی که از گذشته تا به امروز بوده، می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و برگزاری نشست های منظم دوره ای شاهد برطرف موانع احتمالی و سرعت بخشیدن به فرایند اجرای طرح های دریایی، بندری و گردشکری در جزیره قشم بود.

تامین سه هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی قشم

مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز در این نشست اظهارداشت: با تدوین یک برنامه جامع و هدفمند مبلغی افزون بر 3 هزار میلیارد ریال برای بهسازی پایانه های مسافری دریایی به عنوان مبادی ورودی و خروجی جزیره تامین اعتبار شده است.

حمیدرضا مومنی با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و نظرات کارشناسی و فنی مسوولان بنادر قشم نیز لحاظ شده است، بیان داشت: عملیات اجرای این طرح ها بزودی شروع می گردد و بنا داریم تا نیمه سال آینده این سه پروژ به بهره برداری برسد.

وی ابرازداشت: ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران و گردشگران که وارد جزیره قشم می شوند، اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم است.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم یادآورشد: باتوجه به اینکه 95 درصد از مسافران از بنادر پل، لافت و بندر شهید ذاکری به قشم سفر می نمایند، با جدیت به دنبال تقویت زیرساخت ها، توسعه خدمات رفاهی و انجام مسوولیت های اجتماعی برای رضایتمندی بیشتر گردشگران هستیم .

مومنی اضافه نمود: در مقام مقایسه با نگاهی به شرایط بنادر مسافری و گردشگری قشم می توان مشاهده کرد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته که برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم و نقش سازمان بنادر ودریانوردی در این حوزه بسیار موثر بوده است.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد قشم با اشاره به 2 بندر تجاری بهمن و کاوه اعلام کرد: ظرفیت های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم ایجادشده که این آمادگی وجود دارد در صورت لزوم از امکانات بنادر بهمن و کاوه همسان با بنادر تجاری مرکز استان استفاده گردد.

در نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر عامل منطقه آزاد قشم بر تقویت همکاری ها در زمینه های دریایی، بندری و گردشگری در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک تاکید شد و همچنین تشکیل یک کارگروه تخصصی در دستورکار نهاده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به جزیره قشم از بنادر پل، لافت و همچنین اسکله های گردشکری قشم از جمله گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز بازدید کرد. حضور در بنادر تجاری کاوه و بهمن و نیز نشست صمیمانه با کارکنان بندر قشم از دیگر برنامه های مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به سرزمین عجایب هفتگانه بود.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می نمایند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتردر میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان بنادر از برنامه های توسعه دریایی و بندری قشم استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان بنادر از برنامه های توسعه دریایی و بندری قشم استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید