خبرنگاران 14 سال میکروفون باز

به گزارش وبلاگ یاهو، تهران - خبرنگاران - 27 اردیبهشت سالگرد شبکه رادیویی گفت وگوست که با شعار صدای اندیشه ها به جهان آمد و در بهار 15 سالگی خود از نگاه نخبگان و مسئولان مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرنگاران 14 سال میکروفون باز

27 اردیبهشت برای اهالی رادیو گفت وگو روز خاص و متفاوتی است، 14 سال پیش در چنین روزی این شبکه رادیویی با شعار صدای اندیشه ها و با توجه ویژه به حوزه نخبگانی تاسیس شد. این رادیو در همان بدو تأسیس حقیقت یابی، همه جانبه نگری، توانمند سازی عمومیت جامعه، وجود تضارب آراء، تحلیلی و تفسیری بودن مباحث، روز آمد بودن برنامه ها، بهره گیری از تمام اندیشه ها و افکار و وجود تمایز در فرم، محتوا و ساختار طراز مباحث را سرلوحه خود قرار داد تا بتواند به عنوان صدای رسای قشر متفکر و نخبگانی جامعه، وارد عمل شود.

امروز و با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت رسمی رادیو گفت و گو، در شرایطی که این شبکه بهار 15 سالگی خود را آغاز می کند، بر آن شدیم تا پای صحبت مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاهی، نخبگان علمی و فرهنگی مهمان در برنامه های مختلف رادیو گفت و گو بنشینیم و این بار از زبان آنها مخاطب عملکرد این رادیو باشیم.

صدای جمهوری اسلامی را به گوش دنیا برسانید

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این باره گفت: انقلاب اسلامی ایران به واقع چالش ایدئولوژی و فکری با دنیا دارد. هرچند موضوعات سیاسی و اقتصادی و استراتژیک مطرح است؛ اما در حوزه افکار و آرا مطالب جمهوری اسلامی باید به سطح دنیا ارسال شود و رادیو گفت وگو چنین فضایی را ایجاد نموده است.

وی اضافه کرد: چهارده سال از زمانی گذشته که این رادیو با هدف ایجاد چند صدایی شکل گرفت. رادیو گفت وگو قرار بود تریبونی برای فرهیختگان باشد تا تضارب آرا و افکار اتفاق افتد. این شبکه در سطح نخبگانی فعال است و تریبون های بسیاری ایجاد نموده و در نتیجه به اقناع مباحث میان فرهیختگان و نخبگان منتج شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تعداد افراد فعال در رادیو گفت گو، کم ولی کیفیت بالاست و معتقدم این جهت خوب بوده و باید ادامه یابد. جمهوری اسلامی اهدافی و بلند و بزرگ دارد و درپی گسترش در سطح دنیاست. این جهت هموار نیست و چالش های بسیاری پیش روست. لذا مهم است تریبونی در داخل کشور فعال باشد تا فرصتی برای کسانی که قصد بیان حرف های خود را دارند ایجاد کند.

مخاطب رادیو گفت وگو هستم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین همواره مخالفت تمامیت هستی جمهوری اسلامی هستند و برای بلعیدن ایران مسلح و مجهز شده اند و این ملت ایران است که با اقتدار ایستاده و راه پیشرفت خود را انتخاب نموده است. ما باید به جهت انتخابی خود افتخار و از امام راحل یاد کنیم که ما را در این جهت قرار دادند.

وی اضافه کرد: در این میان وحدت و از خود گذشتگی و مدد رسانی به یکدیگر دستاوردی است که رسانه و به معنایی دقیق تر، رادیو گفت وگو برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رادیو گفت وگو با شعار صدای اندیشه ها، همواره در راستای حرکت در این جهت حرکت گام برداشته و تلاش داشته و دارد رشد، بلوغ فکری و قدرت و تبادل ایده، فکر و روشنگری را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

اسلامی اظهار داشت: رادیو گفت وگو، به روز، فعال و پرتکرار به موضوعات پرداخته و دست به رفع شبهه می زند. در این راستا پیوند دادن جامعه و دولت با هدف رفع مسائل و نقاط ضعف را با توجه به راهکار برون رفت از مسائل دنبال می کند.

گفت وگو امری مبارک است

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این باره گفت: گفت وگو امری مبارک برای جامعه ماست؛ چراکه در تمامی زمینه ها به این گفت وگو نیاز داریم تا مفاهمه، درک و انسجام اجتماعی را افزایش دهد. رادیو گفت و گو هم با این هدف تلاش نموده صدای اندیشه های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: گفتگو منجر می شود در مقابل تفاوت دیدگاه ها، فرهنگ ها و سلیقه ها همگرایی بیشتر داشته باشیم. این تنوع فرصتی برای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی است. که در این راستا رادیو گفت و گو می تواند اثر بخش باشد.

حرفی نو در رادیو گفت وگو

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این باره گفت: رادیو گفت وگو که با شعار رادیو اندیشه ها پا به عرصه بالندگی گذاشت، مخاطبانی از جنس فرهیخته و از جامعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاست را با خود همراه دارد.

وی اضافه کرد: بنده بعنوان یک کارشناس مدت های مدید در خدمت این شبکه بوده و شاهد هستم این رسانه بصورت کاملا مستقل و بی طرفانه از ظرفیت های نخبگی کشور استفاده بهینه می کند و از طرح دیدگاه های عالمانه و حکیمانه، بهره مند شده است. پژوهش محوری و حرف نو در این رسانه به وضوح قابل دیدن است و ما همواره شاهد تحلیل های عالمانه از سوی اندیشمندان هستیم.

فراز و فرودهای رادیو گفت وگو

محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهرتهران نیز در این باره گفت: رادیو گفت وگو نویدی بود تا مخاطبان با دیدگاه های متکثر سیاسی آشنا شوند؛ حتی اگر این دیدگاه ها با نگاه کلان یا تصورات مدیریتی در سازمان ها مغایر بوده و همسو نباشد.

وی اضافه کرد: رادیو گفت وگو در چند سال نخست تا اندازه ای به این نیاز پاسخ داد و فضایی پدید آمد که مردم و مخاطبان برای شنیدن صدای مخالف دیگری، سراغ رادیوهای بیگانه و شبکه های بیرونی نمی رفتند. بنده امیدوارم مدیران رادیو و سازمان این فضا را به نظرکمی کم رنگ تر شده بار دیگر فراهم آورند تا رادیو گفت وگو بتواند به نیاز جدی مخاطب خود پاسخ دهد. قطعا این فرایند به نفع کشور، توسعه و مدیریت سازمان و صداوسیماست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 14 سال میکروفون باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 سال میکروفون باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید