دعوت رئیس جمهور مکزیک از دونالد ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف

به گزارش وبلاگ یاهو به نقل از رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور جدید و چپ گرای مکزیک روز پنج شنبه بیان کرد که از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف خود- که قرار است روز یکم دسامبر برگزار شود- دعوت خواهد نمود.

دعوت رئیس جمهور مکزیک از دونالد ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف

این دعوت از جانب یک رهبر چپ گرا احتمالاً نشاندهنده یک چرخش در سیاست مکزیک نسبت به دولت ونزوئلا است.

لوپز اوبرادور که روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری مکزیک به پیروزی رسید، گفت که از ترامپ و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و سران سایر کشورها برای حضور در مراسم تحلیف و ادای سوگند خود دعوت خواهد نمود.

رئیس جمهور جدید مکزیک در پاسخ به پرسشی در مورد رویکرد دولت وی در قبال دولت سوسیالیست ونزوئلا گفت که او یک سیاست عدم مداخله را در پیش خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که ترامپ و لوپز اوبرادور، شهردار سابق مکزیکو سیتی، روز دوشنبه پیرامون مهاجرت و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) تلفنی تبادل نظر کردند.

این در حالی است که روابط میان این دو کشور همسایه در قاره آمریکا، به دلیل نقدها پیوسته ترامپ از مکزیک از حساسیت بالایی برخوردار است.

لوپز اوبرادور 64 ساله در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مارسلو ابرارد، یکی دیگر از شهرداران سابق مکزیکوسیتی را به سمت وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دعوت رئیس جمهور مکزیک از دونالد ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت رئیس جمهور مکزیک از دونالد ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید