ملاقات بایدن با پادشاه عربستان

به گزارش وبلاگ یاهو، رئیس جمهور آمریکا که در کاخ السلام در جده مورد استقبال ولیعهد عربستان قرار گرفته بود با ملک سلمان پادشاه ین کشور ملاقات کرد.

ملاقات بایدن با پادشاه عربستان

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، جو بایدن، به عنوان اولین ملاقات با مقامات عربستانی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ملاقات کرد.

بنا بر اعلام شبکه سعودی العربیه بایدن قرار است علاوه بر پادشاه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هم ملاقات کند.

ملاقات بایدن با پادشاه عربستان تنها حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید و پس از آن با بن سلمان ملاقاتی دو جانبه برگزار خواهد نمود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی آمریکا ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به علت شرایط جسمانی اش تنها 30 دقیقه در ملاقات های دوجانبه امروز (آدینه) حضور خواهد داشت و بایدن و محمد بن سلمان بعد از رفتن ملک سلمان به ملاقاتشان ادامه می دهند.

این نخستین ملاقات رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد سعودی به رغم بی محلی های سابق رئیس جمهور آمریکا وی است.

روابط ریاض با آمریکا پس از اقدام دولت بایدن در مورد پرونده جمال خاضقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی با یکدیگر دچار تنش شد، اما اخیرا دولت بایدن اقداماتی را برای بهبود روابط اتخاذ نموده که از جمله آن می توان به تصمیم از سرگیری فروش سلاح به عربستان که پیشتر متوقف شده بود اشاره نمود.

بایدن امروز آدینه در سومین و آخرین مقصد سفرش به خارومیانه وارد عربستان شد و در فرودگاه ملک عبدالعزیز جده مورد استقبال امیر مکه و سفیر عربستان نهاده شد.

این اولین سفر بایدن به عربستان از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا است.

منبع: فرارو

به "ملاقات بایدن با پادشاه عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات بایدن با پادشاه عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید