شهر بوشهر را بهتر بشناسیم

به گزارش وبلاگ یاهو، بندر بوشهر مرکز استان بوشهر بوده و یکی از مهم ترین و عظیم ترین بنادر خلیج فارس محسوب می شود. قدمت این بندر به دوره ساسانیان برمی شود. بوشهر از آب و هوای نسبتاً گرمی برخوردار بوده و بهترین زمان گردش در این شهر، فصل پاییز و زمستان می باشد.

شهر بوشهر را بهتر بشناسیم

بوشهر یکی از شادترین شهرهای ایران بوده و موسیقی آن بسیار خاص و ناب می باشد. در فستیوال موسیقی کوچه بوشهر می توانید آن را به صورت زنده بشنوید.

اولین پارک ملی دریایی ایران، خلیج نایبند می باشد که در شهر بوشهر واقع شده است. از معروف ترین جاذبه های بندر بوشهر می توان جزیره نگین، عمارت ملک بوشهر، عباسک، عمارت دهدشتی، موزه دریانوردی خلیج فارس، ساحل شهید برزگر، عمارت گلشن، قبر جنرال و پارک شغاب را نام برد.

دلوار

دلوار شهری بندری در استان بوشهر و در کرانه دریای خلیج فارس می باشد. از جاهای دیدنی دلوار می توان ساحل دلوار، لنج ها و موزه رییسعلی دلواری را معرفی کرد. در اسکله دلوار، ماهی و میگوی بسیاری صید می شود که میگوی آن بسیار مرغوب بوده و بهترین ماهی آن شیر، سفید، حلوای سیاه، هامور و شوریده می باشد. شهر دلوار پر رونق بوده و از داشتن مجتمع های تجاری امروزی بی بهره نیست.

دلوار از آب و هوای گرم و مرطوبی برخوردار بوده و بهترین زمان سفر به این شهر از اواسط پاییز تا اوایل بهار می باشد. برای اقامت می توانیم 40 دقیقه راه را پیموده و خود را به بوشهر برسانیم و شب را در آن جا بمانیم.

گنبد نمکی جاشک

شاهکار بسیار زیبای گنبد نمکی یکی از پدیده های زمین شناختی می باشد که از حرکت صفحه های نمکی زمین بر روی هم شکل می گیرد. گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین، فعال ترین و عظیم ترین گنبدهای نمکی در جهان می باشد که زمان پیدایش آن به ششصد میلیون سال پیش باز می شود.

گنبد نمکی جاشک با سه هزار و 666 هکتار وسعت، عظیمترین گنبد نمکی خاورمیانه است که ارتفاع این گنبد نمکی از 70 تا1490 متر بالاتر از سطح دریا متفاوت می باشد.

گنبد نمکی جاشک از منتهی الیه جنوب شرقی رشته کوه زاگرس آغاز شده و به شمال غربی تا روستای جاشک کشیده شده است.

از جاذبه های دیدنی گنبد نمکی می توان نمک های رنگین، یخچال های نمکی، آبشارهای نمکی، نمک فشان ها و نمک شارها، غارهای نمکی، اثر فرسایشی تخت دیو، اثر فرسایشی پلایا، چشمه های نمکی و دره گل کلم را نام برد.

سیراف

شهر بندری سیراف در شهرستان کنگان استان بوشهر واقع شده و به لحاظ باستانی و تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شهر سیراف معماری خاص و زیبایی داشته و ساختمان ها به صورت پله ای به طرف کوه سوق پیدا می نمایند.

بندر سیراف یکی از پر رونق ترین بنادر ایران می باشد که در دو منطقه انرژی کنگان و پارس جنوبی واقع شده است. از دیدنی های بندر سیراف می توان به عمارت شیخ جبار نصوری، دخمه های باستانی سیراف، چاه های سنگی سیراف، گور تمدن ها، گور سیبویه، بازار سیراف، آرامگاه قطب الدین شیرازی، مسجد امام حسن بصری، آبگیر دره لیر، موزه بندر سیراف، بندر سیراف و دست کندهای تاریخی کوه های سیراف اشاره نمود.

عسلویه

بندر عسلویه نیز در شرق استان بوشهر واقع شده و با بندر بوشهر 300 کیلومتر فاصله دارد. معروف ترین قسمت آن، منطقه ویژه مالی پارس می باشد. این شهر در فاصله 1200 کیلومتری از شهر تهران قرار گرفته است. از برترین جاذبه های عسلویه می توان ساحل بنود، خلیج نایبند، جنگل حرای عسلویه، اسکله نخل تقی، اسکله عسلویه، پارک ساحلی، میدان ناخدا رنج، مجتمع تجاری رویال، بازار ماهی فروشان، روستای هاله، چهارشنبه بازار و میدان لنج را معرفی کرد.

شما می توانید با همراهی آژانس ماهبان گشت آسمان بهترین تجربه سفر به بوشهر را در تور بوشهر برای خود رقم بزنید. با ما همراه باشید.

منبع: همگردی

به "شهر بوشهر را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر بوشهر را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید