عکس ، شکار ابرستاره ای 10 هزار برابر بزرگ تر از خورشید!

به گزارش وبلاگ یاهو، دانشمندان در حالی که روز به روز با تجهیزات پیشرفته فضا را رصد می نمایند، به اکتشافات جالبی دست پیدا می نمایند.

عکس ، شکار ابرستاره ای 10 هزار برابر بزرگ تر از خورشید!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ یاهو، محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب به کشفی دست یافته اند که نشان می دهد بعضی از اولین ستارگانی که تا به حال در کیهان شکل گرفته اند در مقیاس حیرت انگیز بوده اند و 10000 برابر بزرگ تر از خورشید هستند.

کورین شاربونل، اخترفیزیکدان از دانشگاه ژنو در سوئیس، در تحقیقی که در Astronomy منتشر شده است، می گوید: امروز، به لطف داده های جمع آوری شده به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب، ما معتقدیم که اولین سرنخ از حضور این ستاره های خارق العاده را یافته ایم.

این یافته ها مجموعه عظیمی از بین 100000 تا 1 میلیون ستاره هستند که به عنوان خوشه های کروی شناخته می شوند که همگی ویژگی های مشابهی دارند. دانشمندان تخمین می زنند که همه آنها در یک زمان تشکیل شده اند.

آنها بقایای دنیا باستانی هستند و به وسیله محققان به عنوان فسیل توصیف شده اند.

هسته های این ستارگان بسیار داغ تر از هسته هایی هستند که امروزه در ستارگان می بینیم، و دانشمندان پیشنهاد می نمایند که می تواند به علت سوختن بیش از حد هیدروژن در دمای بالا باشد.

تصور می گردد که ستارگان کوچکتر با ستارگان پرجرم برخورد نموده و از انرژی آنها بهره برده اند. با این حال، اکنون بیشتر این خوشه های دنیای به سرانجام عمر خود نزدیک می شوند.

منبع: INDY100

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، شکار ابرستاره ای 10 هزار برابر بزرگ تر از خورشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، شکار ابرستاره ای 10 هزار برابر بزرگ تر از خورشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید