مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه درباره گزارش تفریغ بودجه 97

به گزارش وبلاگ یاهو، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه برای آنالیز گزارش تفریغ بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس اطلاع داد.

مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه درباره گزارش تفریغ بودجه 97

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ یاهو، گزارش تفریغ بودجه سال 1397 کل کشور به عنوان سی امین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز سه شنبه 26 فروردین ماه 1399 توسط عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

*به یکی از مدیران حقوق 53 میلیونی داده شده است

در گزارش دیوان محاسبات، به موضوع حقوق 53 میلیونی یک مدیر اشاره شد که رئیس دیوان محاسبات در همین رابطه توضیح داد: سقف کامل پرداختی مدیران، 23میلیون و 583 هزار تومان است، اما با این وجود خالص دریافتی 241 نفر از مدیران بیشتر از سقف معین شده بوده است.

وی در این زمینه اضافه کرد: طبق این گزارش به یکی از مدیران، حقوقی بالغ بر 53 میلیون تومان داده شده است و بر اساس رسیدگی ها برخی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که ارز 4200 تومانی را گرفته، اما وارداتی نداشته اند.

* 11 میلیارد و 350 میلیون اضافه تر از حقوق قانونی، به مدیران پرداخت شده است

عادل آذر با اشاره به اینکه این گزارش به علت شرایط کرونایی، با تاخیر ارائه می گردد، در شرح بخش سوم حسابرسی عملکرد مربوط به حقوق و مزایای مدیران و کارکنان دولت، گفت: در مجموع 11 میلیارد و 350 میلیون تومان اضافه تر از حقوق قانونی، به مدیران پرداخت شده است.

وی همچنین اعلام کرد: در این زمینه 360 پرونده مربوط به شرایط حقوق پرداختی دستگاه اجرایی به ارزش 1700 میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است و با اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات، 29 میلیارد تومان به حساب خزانه داری کل کشور برگشت داده شده است.

آذر در ادامه با اشاره به وجود برخی قوانین که موجب دریافت حقوق حدود 50 میلیون تومانی از سوی مدیران می گردد، گفت: قوانینی مانند قانون خدمات کشوری، قانون حداقل حقوق و اختیاراتی که به هیات مدیره بانک ها و شرکت ها داده شده است، موجب می گردد تا برخی افراد بتوانند در همین سال 99 هم حقوق 50میلیون تومانی، دریافت نمایند.

در ادامه سخنانش نیز اعلام کرد که مسلما این حقوق دریافتی مازاد، از نظر دیوان محاسبات غیرقانونی تلقی می گردد، بنابراین باید نمایندگان مجلس این موضوع را آنالیز نموده و براساس شرایط کشور آن را تعدیل و یا در صورت صلاحدید باقی بگذارند.

*معین نیست 4 میلیارد و 820 میلیون دلار منابع ارزی کجا هزینه شده است

همچنین دیوان محاسبات در این گزارش به افرادی اشاره نموده که با وجود دریافت ارز دولتی (با نرخ 4200 تومانی) یا اصولا کالایی وارد ننموده اند یا این کالا ها در فهرست کالا های اساسی نبوده است.

دیوان محاسبات بیان کرد که 4 میلیارد و 820 میلیون دلار منابع ارزی که با نرخ 4200 تومانی برای واردات کالای اساسی در نظر گرفته شده بود؛ محقق نشده است و برای واردات دیگر کالا ها صرف شده یا اینکه اصلا معین نیست در کجا هزینه شده است. رقم ریالی میزان ارز دولتی که معین نیست صرف چه کاری شده، حدود 20 هزار میلیارد تومان است.

به دنبال اعتراضات متعدد، هفته گذشته رئیس و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی حضور یافته و در مورد گزارش تفریغ بودجه سال 97 گزارشی به این کمیسیون ارائه کردند.

اما نمایندگان مجلس همچنان اعتراضات متعدد خود را مطرح کردند که نهایتا به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه منتج شد.

*مأمورت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه برای آنالیز دقیق تفریغ بودجه 97

در همین رابطه محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه نمایندگان درخواست رسیدگی فوری و دقیق تر درباره گزارش تفریغ بودجه سال 97 داشتند، لذا هیأت رئیسه مجلس و در رأس آن رئیس مجلس مأموریتی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس محول نموده است.

*قرائت گزارش کمیسیون بودجه درباره آنالیز تفریغ بودجه 97 در صحن مجلس

وی در همین زمینه اضافه کرد: هیأت رئیسه مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه را مأمور نموده است تا به آنالیز دقیق و جزئی گزارش تفریغ بودجه سال 97 بپردازد و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه کند.

این نماینده مجلس دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است پس از آنالیز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره گزارش تفریغ بودجه سال 97، این گزارش در صحن علنی مجلس به استماع نمایندگان مجلس برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه درباره گزارش تفریغ بودجه 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه درباره گزارش تفریغ بودجه 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید