مرمت پل تاریخی چهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد

به گزارش وبلاگ یاهو، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به مشخص شدن پیمانکار پل تاریخی چهر، گفت: ظرف روزهای آینده عملیات مرمت این پل تاریخی در شهرستان هرسین آغاز می شود.

مرمت پل تاریخی چهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد

به گزارش وبلاگ یاهو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه علیرضا برشاهی امروز پنج شنبه هشتم اسفند 98 در گفت وگو با وبلاگ یاهو، با اشاره به بارش های سیل آسای ابتدای امسال، اظهار کرد: در زمان بارش ها به دلیل بالا رفتن حجم آب رودخانه چهر، شکافی از کنار این پل تاریخی ایجاد شد تا در عبور آب تسهیل ایجاد شده و سیلی بدنبال نداشته باشد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه این پل محل تردد وسایل نقلیه است، بنابراین اداره کل راهداری بخش های تخریب شده و حاشیه پل را بازسازی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت بازسازی این قسمت ها توسط اداره کل راهداری از مدتی پیش شروع شده، اضافه کرد: بخش هایی از نمای اصلی پل هم که در سیل تخریب شده بود، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان ظرف روزهای آینده مرمت می شود.

او میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این پل را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیمانکار این پروژه تعیین شده و با شروع فعالیتش در روزهای آینده پیش بینی می کنیم ظرف یک ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد.

برشاهی در ادامه به مقاومت پل های تاریخی کرمانشاه در برابر سیلاب ها اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته هم بارش های سیل آسایی در سطح کرمانشاه داشتیم، اما خوشبختانه هیچکدام از پل های تاریخی استان مانند پل قوزیوند بیستون، میانراهان سنقر، کوچه کنگاور، چهر هرسین، کهنه کرمانشاه و ماهیدشت دچار آسیب دیدگی نشد.

او یادآورشد: در این بارش ها حجم آب زیادی را در رودخانه پل کوچه داشتیم، اما باتوجه به استحکام پل و عملیات مرمتی که طی سال گذشته روی آن انجام شد، از این بحران به خوبی عبور کردیم و این اطمینان خاطر برای ما بوجود آمد که این پل در برابر بارش های زیاد استحکام بالایی دارد.

منبع: میراث آریا

به "مرمت پل تاریخی چهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت پل تاریخی چهر کرمانشاه ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد"

1 دیدگاه

ف ع 24 تیر 1399

بعد گذشت چند ماه هنوز پیمانکار بیچاره پل با مشکلات زیادی که اداره راه و میراث فرهنگی سر اجرای پل جلوی پای خود و پیمانکار درست کردن مرمت پل کماکان خوااااااابیده مسئول رسیدگی کن.

پاسخ به ف ع
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید