مصر قاطعانه از منافع ملی خود در پرونده سد النهضه حراست می نماید

به گزارش وبلاگ یاهو به نقل از اسپوتنیک، سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت در صورتی که بر سر آبگیری سد النهضه توافقی حاصل نشود، مصر از تمام ابزارهای در دسترس خود برای حراست از منافع خود استفاده خواهد نمود.

مصر قاطعانه از منافع ملی خود در پرونده سد النهضه حراست می نماید

شکری روز پنج شنبه پس از نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص پرونده سد النهضه گفت که مصر به اصول و اهداف منشور سازمان ملل پایبند است، اما همزمان، مصر منافع شهروندان خود، معیشت آنها را به رسمیت شناخته و با تمام ابزارهای موجود و در دسترس خود از آنها دفاع خواهد نمود.

شکری گفت که وی انتظار دارد شورای امنیت برای سوق دادن مصر، اتیوپی و سودان به سمت دستیابی به یک توافقنامه الزام آور قانونی برای تنظیم عملیات آبگیری این سد با آب، از دیپلماسی پیشگیرانه استفاده کند.

مصر همیشه درصدد پیشبرد توافقی با اتیوپی بر سر سد النهضه جهت حفظ سهم خود از آبهای رود نیل است. مقامات قاهره می گویند که آبگیری سد النهضه باعث بروز خشکسالی و جاری شدن سیل می گردد.

این در حالی است که اتیوپی از سال 2011 در حال اجرای یک پروژه عظیم برای ساخت سد بر روی رود نیل است- سدی که انتظار می رود عظیمترین نیروگاه برق هیدروالکتریک در قاره آفریقا باشد- اما مصر و سودان نسبت به اثرات سوء این سد بر امنیت آبی خود بیمناک هستند.

روز دوشنبه، وزارت آبیاری مصر گفت که از جانب دولت اتیوپی اطلاعیه ای دریافت نموده مبنی بر اینکه مراحل آبگیری سد را شروع نموده است، اقدامی که با اعتراض قاهره روبرو شده و ادعا می نماید که خلاف قوانین بین الملل است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مصر قاطعانه از منافع ملی خود در پرونده سد النهضه حراست می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر قاطعانه از منافع ملی خود در پرونده سد النهضه حراست می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید