پربازدیدهای نوروز اعلام شد

به گزارش وبلاگ یاهو، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: تهران و فارس در صدر پربازدیدترین استان های کشور قرار گرفتند و آرامگاه حافظ رکورد بازدیدهای نوروزی را در دو روز نخست سال 1401 شکست.

پربازدیدهای نوروز اعلام شد

به گزارش وبلاگ یاهو، براساس اعلام این ستاد، نزدیک به 255هزار بازدید از آثار تاریخی و موزه های تهران در دو روز نخست سال ثبت شد که بر این اساس، تهران در رتبه نخست استان های پربازدید در کشور ایستاد و شیراز با حدود 233هزار بازدیدکننده در رتبه دوم استان های پربازدید نهاده شد.

پس از تهران و فارس، استان اصفهان با ثبت بیش از 99هزار بازدید نوروزی در جایگاه سوم واقع شده است. خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، یزد، لرستان و همدان به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم نهاده شده اند.

مجموعه فرهنگی ـ تاریخی حافظ پربازدیدترین مجموعه تاریخی کشور در دو روز نخست سال جاری بود و دو مقصد گردشگری دیگر استان فارس، یعنی مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدی و مجموعه تخت جمشید، در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

باغ فین کاشان (اصفهان)، ارگ کریمخان شیراز (فارس)، عمارت عالی قاپوی اصفهان، کاخ سعدآباد تهران، مجموعه پاسارگاد (فارس)، آرامگاه فردوسی در توس (خراسان رضوی) و باغ موزه چهلستون در اصفهان به ترتیب پربازدیدترین مقاصد در روزهای اول و دوم فروردین ماه 1401 بوده اند.

بیشترین خرید بلیت آنلاین هم به ترتیب به کاخ سعدآباد، حافظیه، کاخ گلستان، تخت جمشید و مجموعه زندیه شیراز اختصاص داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پربازدیدهای نوروز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پربازدیدهای نوروز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید