پیش بینی اشغال 85 درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در ایام نوروز

به گزارش وبلاگ یاهو، ایسنا/ براساس خبر و گزارش های واصله، پیش بینی اشغال 85 درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در ایام نوروز صورت پذیرفت.

پیش بینی اشغال 85 درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در ایام نوروز

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 تا 30 درصد واحدهای اقامتی ما اشغال است و در ایام نوروز پیش بینی می کنیم بیش از 85 درصد واحدها اشغال شوند. 15 درصد به جامانده مربوط به هتلهای با ستاره بالاتر است اما درصد اشغال در واحدهای مقرون به صرفه قیمت از جمله هتلها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها بیشتر خواهد بود. البته درصد اشغال به مقدار رزرو در روزهای آینده نیز بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر به علت اینکه بسیاری از افراد قصد سفر به مشهد در ایام نوروز را دارند، درخواستها برای رزرو وجود دارد. با وجود زحمات و کوشش های دستگاه های خدمت رسان استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس تنها 15 درصد سفرها به مشهد را تشکیل می دهد و 85 درصد با وسایل نقلیه شخصی به مشهد می آیند.

بیدخوری گفت: بسیاری از ظرفیت اقامت های رسمی ما به وسیله افرادی اشغال می گردد که با پرواز به مشهد می آیند، بنابراین اگر پروازهای بیشتری به مشهد اختصاص پیدا کند، در ظرفیت اشغال موثر خواهد بود. مشکلاتی که در سیستم حمل و نقل کل کشور وجود دارد، بر درصد اشغال واحدهای ما در ایام نوروز تاثیر میگذارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو رزرو هتل ها به علت کمبود بلیت هواپیما عنوان نمود: معمولا زمانی که افراد قصد اقامت در مشهد را دارند باید ابتدا به فکر تهیه بلیت هواپیما باشند یا همزمان این کار را انجام دهند. این طبیعی است که اگر کوشش نمایند با وسیله نقلیه عمومی سفر نمایند و پیروز نشوند، اقامت خود را لغو خواهند کرد.

منبع: همگردی

به "پیش بینی اشغال 85 درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اشغال 85 درصدی واحدهای اقامتی خراسان رضوی در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید