فاضلاب بعضی منطقه ها وارد نهرها می گردد ، ایجاد 50 مخزن آب اضطراری در مرکز ، سرنوشت همراه سرای تهران به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ یاهو، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از راه اندازی بالغ بر 50 مخزن آب اضطراری در مرکز تا سرانجام اطلاع داد و گفت: ایجاد چند همراه سرا برای همراهان بیماران در مراکز شهر در حال پیگیری است و این همراه سراها به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

فاضلاب بعضی منطقه ها وارد نهرها می گردد ، ایجاد 50 مخزن آب اضطراری در مرکز ، سرنوشت همراه سرای تهران به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ یاهو، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در این دوره انجام شد، در حوزه سازمان بوستان ها و فضای سبز بود، اظهار کرد: در این زمینه برنامه ریزی و پیگیری برای توسعه فضای سبز صورت گرفت و خوشبختانه در راستای کمربند سبز شهر تهران اقدامات خوبی انجام شد و تملک تعدادی باغ صورت گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تملک یکی از باغات منطقه 17 با 20 هزار متر مربع برای ایجاد یک بوستان در طول این مدت انجام شد، اظهار داشت: سازمان بوستان های شهرداری در حال تجهیز این بوستان است و تا یک یا دو ماه آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

بخشی از صحبت های پیرهادی را در ادامه بخوانید:

* عدالت در فضای سبز در تهران به خوبی رعایت نشده و می توانست بهتر از این باشد؛ ما توسعه را در منطقه ها برخوردار در اولویت قرار نخواهیم داد و به طور جدی در منطقه ها کمتر برخوردار گام برخواهیم داشت که تا سرانجام سال جاری بخشی از آن قابل لمس خواهد بود.

*طبق مبحث 16 مقررات ملی ساختمان، باید تصفیه فاضلاب در ساختمان ها انجام گردد که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد که اگر این مسئله در اولویت قرار می گرفت، شستشوی اتومبیل ها و یا آبیاری فضای سبز منطقه با فاضلاب تصفیه شده انجام و از هدررفت آب جلوگیری می شد.

* در حوزه زیباسازی، یکی از اقدامات تازه نوسازی و تعمیر آسانسورها و پله های برقی بود. با پیگیری های اجرا شده، در حال حاضر بیش از 80 درصد پله های برقی به مدار بازگشته اند و شرایط آسانسورها نیز در حال پیگیری است؛ با توجه به اینکه در تعدادی از پله های برقی، تردد بسیار محدود است و تجهیزات آن از خارج از کشور تأمین می گردد، تمرکز خود را بر تعمیر آسانسورها قرار داده ایم. امروز شرایط نوسازی آسانسورها و پله های برقی از توان 15 درصدی به 80 درصدی افزایش یافته که از اقدامات مثبت در این ماه ها بوده و در ایام پیش رو نیز تعداد دستگاه های نوسازی شده، افزایش خواهد یافت.

*سازمان بهشت زهرا(س) باید لایحه ای در راستای توسعه سالن عروجیان ارائه دهد؛ انتظار ما این است که شرایط بهتری در نگهداشت بهشت زهرا(س) انجام گردد.

*در بعضی منطقه ها، فاضلاب وارد جوی ها و انهار می شد که مورد پیگیری ما نهاده شد و بعلاوه استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز نیز مورد توجه ما بود.

*پنج مخزن تا به امروز نصب شده و 50 تا 60 مخزن دیگر تا سرانجام سال ایجاد می گردد.هر بیمارستانی آمادگی خود را اعلام کند که بتوان در آن فضا مخزن ایجاد کرد، این آمادگی را داریم که مخازن را در محل نصب کنیم.

*ایجاد چند همراه سرا برای همراهان بیماران در مراکز شهر پیگیری می گردد و این همراه سراها به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

*(در مورد جریمه صاحبان املاکی که نسبت به قطع اشجار اقدام نموده اند.) ما پیگیری می کنیم و اجازه نخواهیم داد که مبلغ جریمه جز در بخش توسعه فضای سبز هزینه گردد و تمام تملکات باغات نیز به همین دلیل انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فاضلاب بعضی منطقه ها وارد نهرها می گردد ، ایجاد 50 مخزن آب اضطراری در مرکز ، سرنوشت همراه سرای تهران به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاضلاب بعضی منطقه ها وارد نهرها می گردد ، ایجاد 50 مخزن آب اضطراری در مرکز ، سرنوشت همراه سرای تهران به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید