هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟

به گزارش وبلاگ یاهو، بوشهر، شهری در کنار دریای خلیج فارس است که بازدید از آن، قطعا برای شما به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد.

هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟

بوشهر از جمله شهرهای جنوبی ایران است که با قرار گرفتن در کنار خلیج فارس، از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار شده است. شاید در تصور بسیاری از ما، سفر به جنوبی ترین نقطه ایران می تواند با هزینه های گزافی همراه باشد، اما با کنترل هزینه هتل و رستوران و رفت و آمد، می توان سفری به صرفه و همزمان، به یاد ماندنی داشت.

در این سفر می توان، از غذاهای محلی استان بوشهر گرفته تا جاذبه های گردشگری آن و منظره ها زیبا و دیدنی سواحل خلیج فارس بهره برد و سوغاتی های مخصوص بوشهر را نیز به همراه آورد.

هزینه سفر به بوشهر

از تهران تا بوشهر، 1049 کیلومتر راه است که با وسیله نقلیه شخصی 12 ساعت و نیم به طول می انجامد. بنابراین هزینه بنزین برای این جهت، علاوه بر گشت و گذار و برگشت را در نظر بگیرید. با توجه به نوع خودروی شما، مقدار مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما حدود 100 هزار تومان می تواند باشد.

هزینه اتوبوس برای این جهت از 90 هزار تومان تا 100 هزار تومان متغیر است، که با رزرو آنلاین بلیط می توانید از تخفیفات شرکت های اتوبوسرانی بهره مند شوید.

سفر به بوشهر با استفاده از قطار به صورت مستقیم میسر نیست، اما می توان با قطار به شیراز رفت و از آنجا از طریق اتوبوس با 30 هزار تومان به بوشهر رسید. با توجه به طولانی شدن این جهت، استفاده از دیگر وسایل نقلیه توصیه می گردد.

بلیط سفر به بوشهر با هواپیما، از 283 هزار تومان تا 372 هزار تومان است. مدت زمان این پرواز 1 ساعت 30 دقیقه بوده و راحت ترین جهت رسیدن به بوشهر است.

میانه هزینه اقامت در بوشهر

برترین هتل های موجود در بوشهر 3 ستاره هستند که می توان با میانه هزینه 260 هزار تومان به ازای هر شب در آن ها اقامت کرد. متل سه ستاره با قیمت 170 هزار تومان و اقامتگاه های بوم گردی با قیمت 130 تومان در هر شب، پذیرای شما خواهند بود. مقرون به صرفه ترین هتل در بوشهر با قیمت 125 هزار تومان (اتاق دو تخته) به ازای هر شب برای شما در دسترس است.

میانه هزینه خورد و خوراک در بوشهر

میانه هزینه خورد و خوراک در فست فود های بوشهر از 20 هزار تومان برای غذا شروع شده، و با هزینه پیش غذا، دسر و نوشیدنی نیز افزایش خواهد داشت. قیمت غذاهایی مانند پاستا در رستوران های بوشهر حدود 25 هزار تومان و غذاهای سنتی ایرانی که دارای گوشت هستند، از قیمت های بیشتری برخودارند.

هزینه حمل و نقل در بوشهر

تاکسی های خطی، تاکسی های بی سیم، تاکسی های گردشی، تاکسی ترمینال مسافربری و تاکسی های درون شهری فرودگاه، از جمله وسایل نقلیه در بوشهر بوده و علاوه بر آن، اتوبوس های درون شهری نیز برای حمل و نقل در بوشهر استفاده می شوند.

هزینه بازدید از دیدنی های بوشهر

هزینه بازدید از دیدنی هایی مانند موزه دریانوردی خلیج فارس 5 هزار تومان، و هزینه ورودی به موزه مردم شناسی (عمارت طاهری) 2 هزار تومان است. طبیعی است که این مبلغ در صورت غیر ایرانی بودن گردشگران افزایش خواهد داشت.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در بوشهر

هزینه گذراندن یک روز در بوشهر برای دو نفر در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن، با احتساب هزینه محل اقامت، دو وعده غذا، حمل و نقل داخل شهری و هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری، 200 هزار تومان و در گران ترین حالت، 450 تومان خواهد بود. این رقم بسته به نوع وسیله نقلیه ای که شما برای رفت و برگشت به بوشهر انتخاب خواهید کرد (خودروی شخصی یا اتوبوس)، متفاوت خواهد بود.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در بوشهر

برای سپری کردن سفری سه روزه در بوشهر، در صورتی که از خودروی شخصی برای رفت و برگشت بهره ببرید و در هتل های سه ستاره این شهر اقامت کنید، یک میلیون و 500 هزار تومان برای شما هزینه خواهد داشت؛ اما اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن انجام دهید، با 800 هزار تومان نیز می توانید سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

گفتنی است که تمام قیمت های محاسبه شده به صورت میانگین و حدودی هستند، و قطعا بر حسب انتخاب های متنوعی که شما می توانید داشته باشید، متفاوت خواهند بود. اما پیشنهاد می کنیم در سفر به بوشهر، حتما مقداری بودجه برای به همراه آوردن سوغاتی های مختلف این شهر نیز کنار گذارید.

عکس کاور: گوگل مپ

منبع: کجارو / iranplanner.com / کجارو / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / pws0.rai.ir / payaneh.ir / google.com

به "هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به بوشهر چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید