گلدسته های حرم حضرت معصومه بازسازی می شوند

به گزارش وبلاگ یاهو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر گشته، گلدسته های حرم حضرت معصومه بازسازی می شوند.

گلدسته های حرم حضرت معصومه بازسازی می شوند

هادی محمودنژاد، معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه (س) بیان کرد: بازسازی گلدسته های صحن امام رضا (ع) در دستور کار مدیریت فنی مهندسی آستان مقدس قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاشی کاری این گلدسته ها در دوره های مختلف تعمیراتی داشته و کاشی های موجود مربوط به 40 سال پیش است که در آن موقع به صورت کامل عوض شده، گفت: کاشی کاری های حرم مطهر حضرت معصومه (س) به علت جهت جغرافیایی شهر قم آسیب بیشتری را به خود میگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر جهت جغرافیایی، بواسطه بارندگی باران و برف روی لبه گلدانی ها و خشکی آب و هوا در قم کاشی کاری های حرم به صورت دوره ای احتیاج به پیگیری و بازسازی دارد که این کار برعهده واحد فنی مهندسی این آستان مقدس است.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در حال حاضر قسمتی از کاشی های گلدانی گلدسته ها ریزش نموده و بازسازی آن در دستور کار تعمیرات فنی مهندسی قرار گرفته و از اساتید بزرگ قم در حوزه کاشی کاری برای این کار استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه لعاب کاشی های بعضی از قسمت های گلدسته ها جدا شده که احتیاج به رسیدگی دارد، اضافه کرد: به صورت عام هر دو گلدسته صحن امام رضا (ع) مورد آنالیز کامل قرار میگیرد تا رسیدگی و از خسارت های احتمالی که امنیت زائران را نیز تهدید می نماید، پیشگیری گردد.

منبع: همگردی

به "گلدسته های حرم حضرت معصومه بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدسته های حرم حضرت معصومه بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید