ملاقات امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی

به گزارش وبلاگ یاهو، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وانگ یی همتای چینی خود ملاقات کرد و به گفت وگو نشست.

ملاقات امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ یاهو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت سیاسی و بنا به دعوت همتای چینی بامداد امروز (آدینه) وارد چین شد، دقایقی قبل با وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین ملاقات کرد.

وزرای خارجه دو کشور قرار است در این ملاقات درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی و بعلاوه برنامه همکاری جامع ایران و چین (برنامه 25 ساله) به گفت وگو بپردازند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در اظهاراتی درباره دستورکار مذاکراتش با وزیر خارجه چین گفت: ما در پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین هستیم.

وی با بیان این که در چهار ماه گذشته بیش از هفت بار بین وزیر خارجه چین و اینجانب تماس ها و ملاقاتهایی انجام شد و در سطح روسای جمهور نیز تماس ها و ارتباطات خیلی روان انجام می گردد، اعلام نمود: این نشانگر اهمیت و رشد و توسعه روابط دو کشور است و در دولت تازه هم با شتاب بیشتر روابط روبرو هستیم.

وزیر خارجه گفت: در مناسبات دوجانبه از هماهنگی های خوب و تنوع در موضوعات مختلف برخوردار و بهره مند هستیم و در راستای منافع دو طرف پیشرفت های بسیار خوبی را در موضوعات مختلف داشته ایم.

وی بیان نمود: موضوعات راهبردی در دستورکار دو کشور واقع شده است و این موضوعات ادبیات تازهی را در مکاتبات روسای جمهور دو کشور ایجاد نموده است.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان بعلاوه بامداد امروز (آدینه) در بدو ورود به فرودگاه ووشی هدف از این سفر را گفت وگو با مقامات چین درباره روابط دوجانبه سیاسی و بعلاوه نحوه اجرای شدن توافقات جمهوری اسلامی ایرن و چین در مورد همکاری های مالی بیان نمود.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به چین بعد از تصدی این سمت است. وزرای خارجه دو کشور پیش از این در شهریور ماه سالجاری و در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه مرکز تاجیکستان ملاقات نموده بودند. امیرعبداللهیان و وانگ یی بعلاوه چندین بار تلفنی گفت وگو و یک بار هم به صورت مجازی به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخته بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات امیرعبداللهیان با وانگ یی همتای چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید