عمل بینی به روش باز

به گزارش وبلاگ یاهو، جراحی بینی باز عملی است که طی آن برش مورد استفاده برای دسترسی به ساختارهای بینی، باعث می گردد غضروف و استخوان زیرین به طور گسترده در معرض دید قرار گیرند.

عمل بینی به روش باز

به طور معمول، برش کوچکی در قسمت زیرین بینی ایجاد می گردد و سپس این برش به برش هایی که در دو سوراخ بینی ایجاد می شوند وصل می گردد.

پوست پوشاننده بینی به سمت بالا کشیده شده و از چارچوب ساختاری بینی جدا می گردد. این امر به جراح بینی اجازه می دهد که دید گسترده ای از اجزای بینی داشته باشد.

درمورد عمل

عمل بینی باز باعث می گردد بهترین تصور ممکن از ساختار بینی را هنگام رسیدگی به مسائل زیبایی و عملکردی بیمار داشته باشیم.

تکنیک هایی که از برش های کم عمق تر استفاده می نمایند، مانند جراحی بینی بسته، دوره بهبود کوتاه تری دارند، و گاهاً برای بیمار مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، همچنان از جراحی باز به دلیل دید بهتر، بطور گسترده استفاده می گردد.

در طی جراحی زیبایی بینی، برشی در کلوملا، کمی پایین تر از نوک بینی ایجاد می گردد. سپس بینی به عقب جمع می گردد و غضروف بینی با دقت به این که کرورای میانی (غضروفی که سوراخ های بینی را جدا می نماید.) بریده نگردد، تشریح می گردد.

بال بینی برای دیده شدن بهتر اجزا برداشته می گردد. و سپس می توان کارهایی نظیر تغییر شکل نوک بینی، پل بینی، سوراخ های بینی یا تیغه میانی را انجام داد. پس از اتمام، بال بینی دوباره روی چارچوب استخوان قرار می گیرد و شکل دهی و چارچوب سازی کامل می گردد. برش داده شده با بخیه بسته می گردد و یک آتل یا اسپلینت بر روی بینی قرار می گیرد.

هدف از جراحی زیبایی بینی دستیابی به هماهنگی اجزای صورت با تغییر شکل، اندازه یا زاویه بینی است. از جراحی زیبایی بینی همچنین می توان برای اصلاح مسائل تنفسی ناشی از اختلالات داخل بینی استفاده کرد.

از جراحی به روش باز برای برطرف مشکلانی نظیر موارد زیر استفاده می گردد :

اندازه بینی

شکل بینی

زاویه بینی

برامدگی بینی

نکاتی در خصوص بهبودی

بعد از عمل بینی، تورم و کبودی در صورت وجود خواهد داشت. یک اسپلینت خارجی به مدت یک هفته بر روی بینی قرار خواهد گرفت تا از چارچوب زیرین بینی حمایت کند. در حالی که تورم گونه ها و لب ها بعد از یک تا دو هفته فروکش می نماید. ورم بینی تا یک ماه ادامه خواهد داشت. خود بینی تا یک الی یک و نیم سال بعد به بهبودی ادامه می دهد. بلافاصله بعد از این که آتل برداشته شد می توان از مواد آرایشی استفاده کرد.

کاندیدای ایده آل

داوطلب ایده آل برای عمل زیبایی بینی، بینی ای کج و اجزاء مختلفی که منجر به ناهنجاری بینی می شوند دارد. احتیاج به پیوند غضروف عظیم دارد و تمرکز او بر اصلاح نوک بینی است. داوطلبانی که برای اطلاح جراحی پیشین خود تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند نیز از جراحی باز بهره می برند.

این عمل برای چه کسانی پیشنهاد نمی گردد؟

عمل زیبایی بینی روش باز برای داوطلبان زیر 18 سال توصیه نمی گردد، مگر اینکه ترمیم به دلیل صدمه دیدن بینی انجام گردد. با این حال، احتیاج به جراحی باید برای هر مورد به طور جداگانه و به صورت نفر به نفر تشخیص داده گردد زیرا افراد از نظر عاطفی و فیزیکی با سرعت مختلفی به بلوغ می رسند.

نقاط قوت و ضعف جراحی بینی به روش باز :

نقاط قوت:

تصحیح دقیق تر

شکل دهی دقیق تر

قرار دادن دقیق تر غضروف پیوندی

دائمی بودن

نقاط ضعف:

مدت عمل طولانی تر است

طول مدت بهبودی بیش تر است

منبع: جام جم آنلاین

به "عمل بینی به روش باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمل بینی به روش باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید