مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان: رصد شرکت های مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون واقع شده است

به گزارش وبلاگ یاهو، مشاور و نماینده وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه به جهت صیانت از نیروی کار و وظیفه قانونی خود، رصد شرکت های مشکل دار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان: رصد شرکت های مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون واقع شده است

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، کریم یاوری در ملاقات با سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: این سفر به دستور مقام عالی وزارت به منظور آنالیز مسائل واحدهای کارگری و کارگران اجرا شده و با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مسائل واحدها باید در کمیسیون های کارگری و کارگروه رفع موانع فراوری، آنالیز و رفع گردد.

وی اظهارکرد: در بحث پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیرو با توجه به تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، هرمزگان نسبت به سایر استانها کمترین بیکاری و تعدیل را داشته است.

یاوری در ادامه بر حل مسائل نیروهای تحت پوشش پیمانکاری شهرداری ها تاکید و اضافه نمود: این مسائل در نشست هایی با حضور دستگاهها، بانک ها و کارفرمایان آنالیز و برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان در امسال بیشترین نرخ مشارکت مالی و نسبت اشتعال را دارد و با توجه به کرونا، شرکت های استان کمترین تعدیل را داشتند.

علی رئوفی با اشاره به اینکه استان، موردی از بحران کارگری در این شرایط نداشته و با توجه به سرانجام سال جهت جلوگیری از این گونه موارد باید نظارت صورت گیرد، اضافه نمود: مسائل احتمالی در کار گروه های تخصصی آنالیز و در جهت رفع آن اقدام می گردد.

احمد نفیسی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری گفت: هرمزگان در حوزه کارگری نمره قابل قبولی دارد و در کمیسیون های کارگری، مسائل آنالیز و با همکاری دستگاههای عضو رفع می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجموع واحدهای مشکل دار دارای معوقه در امسال را 59 واحد با بیش ار 5 هزار و 600 نیرو ذکر کرد و گفت: میانگین حقوق معوقه امسال 2 ماه است.

هادی ابراهیمی اظهار امیدواری کرد: تا سرانجام سال حقوق های معوقه کارگران که بیشتر مربوط به شرکت های پیمانکاری شهرداری و آبفا است، کاهش یابد.

وی اظهارکرد: استان در تابستان امسال بالاترین نسبت اشتغال و نرخ مشارکت را داشت و با توجه به شیوع کرونا، فرایند بازار کار استان فرایند تثبیت شده و رو به رشدی داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان: رصد شرکت های مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان: رصد شرکت های مشکل دار به صورت جدی در دستور کار وزارت تعاون واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید