کشف قربانیان مایاها با شی ء عجیب در دهان

به گزارش وبلاگ یاهو، باستان شناسان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، لس آنجلس پروژه کاوش در غار وحشت نیمه شب در بلیز آمریکا را شروع نموده اند. این غار که برای تدفین در دوره مایاها (250 تا 925 پس از میلاد) استفاده می شد، امروز ناگفته هایی دارد که از زبان بیش از 100 قربانی که بیش از یک هزار سال پیش در آنجا برای خدای باران مایا قربانی شده اند، بیان می گردد.

کشف قربانیان مایاها با شی ء عجیب در دهان

باستان شناسان پیروز شدند بیش از 10 هزار استخوان در این غار کشف نمایند که بر اساس آنالیز ها به حداقل 118 نفر تعلق دارد و شواهدی از شکنجه و مرگ به علت وارد شدن ضربه در این افراد دیده می گردد. البته بعضی از باستان شناسان علاوه بر تحقیق بر روی استخوان ها به آنالیز دندان ها نیز پرداختند و در این تحقیق دندان های دو متوفا آنالیز شد.

امی چان (باستان شناس) بعد از تجزیه و تحلیل داده ها و آنالیز دندان های مردگانی که در غار وحشت نیمه شب پیدا شدند به منظور بدست آوردن اطلاعات بیشتر درخصوص سلامت دندان قربانیان به اطلاعات گسترده تری دست یافته است. او عنوان نموده است: پس از یافتن حداقل موارد آسیب شناسی دندان، علاقه مند شدم تا تعیین کنم قربانیان چه مواد غذایی مصرف می کردند. از این رو جرم دندان ها را مورد آنالیز قرار دادم چراکه جرم دندان می تواند تکه های میکروسکوپی غذایی را که فرد خورده است حفظ کند. بعد از آنالیز و تراشیدن ضایعات شش دندان برای مطالعه متوجه شدیم که این نمونه ها عمدتاً حاوی الیاف پنبه ای بوده و تعدادی از آن ها به رنگ آبی روشن هستند. کشف الیاف پنبه ای آبی رنگ در هر دو نمونه شگفت انگیز بود، زیرا رنگ آبی در آیین مایا از اهمیت بالایی برخوردار است. مایاها از این رنگ بیشتر در مراسم آیینی استفاده می کردند. به ویژه از این رنگ برای نقاشی بدن قربانیان استفاده می شد.

چان بعلاوه معتقد است: این احتمال وجود دارد که پارچه های نخی در دهان قربانیان قرار داده شده باشد اگر این امر برای مدت طولانی بوده جرم دندان ها می توانست الیاف آبی را در خود جای دهد. شاید از این پارچه برای بستن دهان قربانیان و استفاده از دهان بندهایی که منجر به مرگ قربانیان می شد استفاده شده باشد. با توجه به آنکه تعداد اندکی از قربانیان غار وحشت نیمه شب دارای جرم دندان بودند از این رو مطالعه و آنالیز وجود الیاف آبی رنگ در دهان قربانیان کشف شده، نیازمند داده های بیشتری است.

منبع: گردشبان

به "کشف قربانیان مایاها با شی ء عجیب در دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قربانیان مایاها با شی ء عجیب در دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید